Avatar billede asgaard Nybegynder
10. januar 2013 - 20:48 Der er 3 kommentarer

onload med timer

Hej,

jeg har et javascript function hvor den loader en php fil hver xxx sec, men vil også gerne have tilføjet så når siden loades at den også kører den her function.

<script type="text/javascript">
var auto_refresh = setInterval(
function refreshlist()
{
    $.ajax({
      url: '<?php echo $demo_url; ?>user_chat/online_list.php',
      cache: false,
      dataType: "json",
      success: function(data) {
            document.getElementById("friends_users").innerHTML = (data.friends_users);
            document.getElementById("friends_online").innerHTML = (data.friends_online);
      }
    });
}, 2000);
</script>

Virker fint undtaget kan ikke finde ud af at tilfører det med når siden loades skal den også kører.

Mange tak
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 21:49 #1
<ole>

Du kan prøve noget i stil med:

$(document).ready(function(){
    var auto_refresh = setInterval(
    function refreshlist(){
        $.ajax({
          url: '<?php echo $demo_url; ?>user_chat/online_list.php',
          cache: false,
          dataType: "json",
          success: function(data) {
                document.getElementById("friends_users").innerHTML = (data.friends_users);
                document.getElementById("friends_online").innerHTML = (data.friends_online);
          }
        });
    }, 2000);
});

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 21:53 #2
- men det tyder på, at du henter alle beskeder hver gang. Du skal vel kun hente de beskeder, brugeren ikke allerede har set(?)

Du bruger json som dataType, men indskriver med innerHTML. Er det bare til test, eller HTML-formaterer du data på serveren?
Avatar billede asgaard Nybegynder
11. januar 2013 - 20:33 #3
Hej Ole, tussen tak for det hurtig svar.

Fik det til at virke, på en lidt anden måde.
Men kunne ikke have gjort det uden din hjælp.

Er ny her på forum hvordan sætter man sit spørgsmål til løst og giver dig points?

Er også ny til javascript så tester lidt så jeg lærer det,
men ajax functionen henter en liste med online users til en bar ved bunden af siden. Og ja den henter alle users,
har ikke lige fundet ud af hvordan man evt kan bruge js til at kun tilfører nye users.

i min php fil HTML-formaterer jeg dataen efter hvad jeg kan forstå.

/ lasse