Avatar billede labanen Nybegynder
09. januar 2013 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ad ware

Hej Eksperter

Min computer er begyndt at åbne nye browser vinduer når jeg trykker på links på eksempelvis google.

Hvis jeg søger på google efter et eller andet tilfældigt, og trykker på et link som kommer frem. Så går det browservindue jeg har åbent naturligvis hen til det link, men samtidigt åbnes et nyt vindue med åndsvagereklamer, typisk fra betting spelskaber.

Jeg har forsøgt at scanne med min virusscanner og malwarebyres -antimalware scanner og ingen af disse finder noget.

Men jeg tænker at jeg må have sagt ja til noget snavs på et tidspunkt sådan at "et eller andet" adware program er blevet lagt ind på min computer. Og det må også kunne fjernes igen... men jeg har ikke nogen gode idéer til at finde og fjerne problemet.

Er der nogen som kan hjælpe ?

mvh

Mikkel
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 12:24 #1
start din maskine op i fejlsikret tilstand

prøv så at køre mailware bytes derfra

gør det ikke tricket kan du lave hirens cd

starte op på den og via mailware bytes der ligger på den lade den fjerne hvad den finder

http://www.hiren.info/pages/bootcd

det kan den fordi den gør det FØR Windows er startet

i avast antivirus kan man lave en boot scanning efter vira
det burde du også kunne i dit

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 12:57 #2
Download adwcleaner ( adware cleaner ) kør programmet - klik på Delete, genstart computer.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 13:14 #3
Fjern toolbar/udvidelser

Hvilke browser har du, ofte sider den slags i Udvidelser

Hvis det er IE 9, klik på tandhjul, øverst oppe til højre. Klik på Administrer Tilføjelsesprogrammer.

Firefox klik på Orange knap, øverst til venstre. Klik på Tilføjelser klik på Udvielser.

Chrome klik på knappen øverst oppe til højre ( Tre streger ) klik på Værktøjer - Udvidelser.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 13:20 #4
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 13:20 #5
Avatar billede tiger_dk Mester
09. januar 2013 - 13:21 #6
jeg vil give peterolsen123  ret i at prøve adwcleaner, har prøvet det selv på et tidspunkt, da mig egen maskine, også opførte sig mærkelig, når jeg var inde på internettet ! Det løste mit problem !
Avatar billede labanen Nybegynder
09. januar 2013 - 14:57 #7
scannerne fandt ikke noget, hverken i almindelig eller fejlsikret. Men Peter havde ret i at der lå en lille listig udvidelse i min chrome browser. med den fjernet er der holdt op med at komme pop-ups. Så hvis du ligger et svar som jeg kan godkende så takker jeg mange gange :-)

-Mikkel
09. januar 2013 - 20:34 #8
.. evt. til andre ->
www.eksperten.dk/guide/1528

---

<labanen>: Husk til en anden gang at definere hvilket STYRESYSTEM samt hvilken BROWSER/version ?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2013 - 21:51 #9
svar