Avatar billede totalpc Seniormester
08. januar 2013 - 15:49 Der er 1 løsning

Dynamisk antal checkbox og efterfølgende brug

Jeg er lige gået helt kold på den her.
Jeg har x antal kredse i en tabel i databasen. Jeg vil gerne liste alle kredse som tjekbokse. Det kan jeg godt. Herefter vil jeg gerne kunne klikke på en knap som via #include medtager en ny side som laver en SQL forespørgsel med de afkrydsede checkbokse. Jeg er gået helt kold på det, hjælp. Skal der noget array ind over eller?

%>
<!--#include file="db.inc"-->
<%
SQL = "SELECT * FROM kredse;"
set rs = Conn.Execute(sql)

tjek = request.querystring("tjek")

%>

<form method="post" action="m_medlemsliste.asp?sitepage=test">
<table>
<tr>
<%if rs.eof then %>
<td>Ingen kredse oprettet.</td>
<% else
do while not rs.eof%>
<TD><input type="checkbox" name="<%=rs("kreds")%>" value="<%=rs("kreds")%>" <%if tjek="alle" or tjek="" then%>  checked <%else%> <%End If%>>  <%=rs("kreds")%></td>
<%
rs.movenext
loop
rs.Close
Conn.close
End If
%>
</tr>
</table>
<table>
<tr>
<td><a href="?tjek=alle">tjek alle</a></td>
<td><a href="?tjek=ingen">Fjern alle</a></td>
<td><input type="submit" value="Vis" class="button1"></td>
</tr>
</table>
</form>
Avatar billede totalpc Seniormester
09. januar 2013 - 14:20 #1
Lukker, da jeg har fundet ud af noget af det. Formulerer et andet spørgsmål på resten