Avatar billede Matekick Nybegynder
08. januar 2013 - 12:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre felt baserede på en Select menu

Hej alle eksperter.

Jeg knokler lige pt. med noget PHP / Javascript.

Jeg har en database med følgende tabel Items:
- ItemID
- ItemName
- Itemweight

Som der har dataer fra et andet sted fra.

Så har jeg en ny tabel, som hedder NewItems:
- NewItemID
- UserID
- ItemNameID
- Itemweight

Og det er fordi, at der skal kunne oprettes flere af den samme "item" til hver enkelt bruger.

Mit problem er så, at jeg har en formuler i html til at gemme dataerne i mysql, til NewItems, og den tabel henter oplysninger fra "Items".

Itemweight værdien, afhænger af hvilken værdi der er valgt i ItemNameID, og ItemNameID er en select menu, hvor man vælger den "item" som der skal bruges.

Mit problem er at itemweight, altid bliver den værdi, som der er først i databasen.

Er der en nem måde med php eller java, hvorpå man kan sørge for at når man vælger en værdi i select menuen, kigger den i databasen og finder den korrekte værdi til "Itemweight" feltet?

Mvh
Matias
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2013 - 15:11 #1
Java != JavaScript
Avatar billede olebole Juniormester
08. januar 2013 - 17:40 #2
<ole>

Du skal nok selv lægge et svar her og acceptere det - og efterfølgende åbne det i den rette kategori.

Som Arne antyder, har de to sprog Java og JavaScript ikke stort andet tilfælles end 'J', 'a', 'v' og 'a'  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede Matekick Nybegynder
10. januar 2013 - 08:44 #3
Tak Ole.
Så forstår jeg bedre.

Se Arne? Meget nemmere at udtrykke sig med ord, i stedet for at være bagklog uden at skrive en konkret tekst.
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 09:03 #4
Det kunne man måske forledes til at tro, men det er interessant nok ikke altid, at selv en meget konkret tekst blive forstået. Spørgsmålet er så, om dette mon altid er afsenders skyld(?)

Det forekommer mig, du ikke helt forstod: "Du skal nok selv lægge et svar her og acceptere det"  *o)
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 09:05 #5
- og så burde "Java er forskellig fra JavaScript" ikke være så utydelig endda  =)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2013 - 12:55 #6
!= er en meget anvendt operator i baade JavaScript og Java - jeg antager at alle som stiller spoergsmaal i Java eller JavaScript kategorien kender den.