07. januar 2013 - 19:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

<A HREF LINK SKAL STARTE ET SCRIPT FØRST !>

Hej,

Jeg har i <HTML> oprettet en tabel (t1) med 2 Kolonner. Kolonne 0 er fast og kolonne 1 indeholder N sider (n er kendt ved Runtime) Hver side har et fast format (indeholde kundedata (navn, adresse, postopysn. telefon etc). Øverst i kolonne 0 har jeg en fast MENU (kundenavnene // låses med CSS-koder)) opbygget som links (a href... ) som linker til den aktuelle side i kolonne 2.

De respektive sider i kolonne 2 opbygges med data fra et XML-tabel, som inkluderes i web-siden.

Alt dette bliver opbygget via et JavaScript.

Nu vil jeg gerne i bunden af kolonne 2 (igen låses med CSS-koder) have en mulighed hvor jeg med et museklik (a href eller Buttons) kan REDIGERE KUNDE DATA, SLETTE KUNDER (dvs. slette en "side" fra XML-tabellen), (evt. indlægge en ny KUNDE (dvs.oprette en "SIDE" i XML-tabellen)).

Men det reelle problem er, at jeg har brug for et JavaScript, som afhængig af om jeg er på side 1 (side 5 eller side 100 i kolonne 2 ) kan hente / opsette en variabel ( =1  (eller 5 // 100) til mit JavaScript ved KLIK på REDIGER // SLETT / NY - linket eller KNAPPEN. (har jeg denne variabel (nummeret) kan jeg håndtere resten fra JavaScriptet.)

Nogen ideer ?

Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 19:17 #1
<ole>

Når du klikker på et link i venstre side, må dit script vide, hvilken side der skal hentes. Så må det vel også vide, hvor du er ... eller?  =)

/mvh
</bole>
07. januar 2013 - 19:50 #2
HEJ OB,

Desværre NEJ,

Jeg starter et LOOP  (for N = 0 to N ) N = antal kunder) og så sørger JavaScriptet for at der opbygges N (ens sider). Det eneste som varierer er de steder (id  = 'navn' + N) // id= 'Adresse1' + N
--- osv ) hvor XML-delen af scriptet lægger de relevante data ind.

Det eneste som refererer til side 1 (kunde1) er linket på kolonne 0 øverst

eks:
(link)KUNDE 1 --> hop til KUNDE 1 side
(link)KUNDE 2 --> hop til KUNDE 2 side
....
(link)KUNDE 100 --> hop til KUNDE 100 side

men jeg tænkte på at efter initialiseringen (hvor kunde 1 vises) kunne sætte en variabel (eks. "kundeside" ) som 1 og lade de respektive links sætte "kundeside" som det aktuelle nummer. Men der vil i så fald være et problem når vertical-Scroll-en bruges... og der er jeg 1000 % newbie....

Forøvrigt, min kone spurgte mig om hvor vi har plæneklipperen,
(I parantes vi har ca. 1/2 meter sne udenfor) og det break gav mig en ide .

I stedet for at lade et Script gennemløbe ALLE kunder gør jeg følgende:

OPRET ALLE LINKS (kunde 1 --> Kunde n) i kolonne 0. Opret Kunde 1 i kolonne 1 (og kun ham/hende).

Når bruger klikker på Kunde 2 (kunde 75) (nummeret tages fra Kolonne 0) slettes hele kolonne 1 og kunde 2 (kun 75) oprettes. Så har jeg automatisk nummeret . VIOLA (fransk for VOILA )...

Du OB, ind imellem skal jeg tilsyneladende over dig for at løse mine opgaver -- undrer mig egentlig lidt hvorfor ?  (hehee)

Kristian
07. januar 2013 - 20:21 #3
Har ændret det ...

Og hold da helt juleferie hvor det bare funker ....

KR
07. januar 2013 - 20:23 #4
Så jeg lukker og slukker..

TAK TIL ALLE

Kristian
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2013 - 20:39 #5
*LoL* Selvtak  :D