Hvordan laver man bedst denne beregning
Jeg skal lave en formular som regner prisen ud på den solgte vare.det skal anvendes til en der tager ud og holder demoer, med forskellige produkter. Der kan være op til 20 deltager på sådan en demo
Jeg har følgende tabeller
Tabel 1: TBL_demo_inst
demo_nr ( fortæller hvilken demo der er )
Demo_lukket ( JA/NEJ )
Tabel 2: TBL_demo ( salg på demo)
FK_demo_nr ( referer til TBL_demo_inst )
ID (primær nøgle)
FK_debitorID ( fortæller hvem der har været med )referer til en tabel Debitor
Deltager_nr
FK_vareID ( referer til tabel vare vareID )
FK_varenr
Beskrivelse
Antal
Salgspris
Dato
Tabel 3: Vare
VareID ( primær nøgle )
VareNr
Beskrivelse
Salgspris
Salgspris_1
Skift_pris
Det er de væsentlige felter i tabellerne.
Jeg forstiller mig at lave en formular som består en hovedformular med alle relevante oplysninger, samt en sammentælling af det samlet salg, i den vil jeg så lave 20 underformularer,( med hvert sit faneblad ) en for hver deltager, med diverse deltageroplysninger, samt en del hvor man kan vælge varer fra vare tabellen, indskrive antal og vise totalprisen.
det der så er den egentlige opgave er, at der skal tælles sammen på totalen ( hovedformularen ), hvis demo_lukket er NEJ.
Nogle vare kan godt have samme vareNr, men forskelligt VareID.
Nogle vare skifter fra salgspris til salgspris_1 hvis det samlet antal er større end tallet i Skift_pris.
Hvordan laver jeg det således at den hele tiden opdatere salgsprisen i mine underfomularer automatisk, så længe demo_lukket er NEJ, når demo_lukket skifter til JA, skal den gemme, den salgspris den er kommet frem til, hvor er det bedst at gemme den?
Skal der flere felter til i nogle tabeller
Hvis det skal laves noget programmering, har jeg nok behov for lidt hjælp til hvordan man gør det.