Avatar billede under_dk Nybegynder
02. januar 2013 - 18:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

asp count database

Hej jeg er i gang med noget asp database scrip og er stødt på et problem.

jeg skal finde ud af hvor mange der har oprettet sig i databasen så man kan se hvor mange brugere der er.

jeg har prøvet mig lidt frem ved at søge på google efter record count asp, men har ikke kunnet få noget af det jeg har fundet til at virke.

håber der er nogle der har en ide om hvordan man gør.

hilsen mads
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2013 - 18:18 #1
En:

SELECT COUNT(*) AS n FROM ... WHERE ...

?
Avatar billede under_dk Nybegynder
02. januar 2013 - 18:27 #2
melder en fejl tilbage "Microsoft VBScript compilation error '800a03fd'"

den kode jeg har hvor det skal stå ser nu sådan her ud

<p>Der er lige nu <%SELECT COUNT(*) AS n FROM Formalia WHERE f1%> medlemmer</p>

det skal helst være så den kan lave et +1 count for hver bruger der er i f1

databasen hedder BGkEI155Mf.mdb

Tabel - Formalia

id - f1 - f2 - f3

her ville jeg gerne kunne printe til siden hvor mange der står i feltet f1
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 18:51 #3
Du mangler både at oprette forbindelse til databasen og udføre SQL'en - det sker ikke på magisk hvis af sig selv. Har du ikke andre steder i applikationen du kan copy/paste fra?
Avatar billede under_dk Nybegynder
02. januar 2013 - 19:16 #4
her er hele udklippet som det kommer i sammenhæng.

<table border="2" align="center">
<tr>
  <td>Navn:</td> <td>Tlf/mob:</td> <td>Email:</td>
</tr>

<%
' Databaseforbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../db/BGkEI155Mf.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Select * From Formalia Order by f1"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do
  ' Profil Navn
  strNavn = rs("f1")
  ' lav et link til person.asp med Id-værdien i URL
  strLink = "<a href='profil.asp?id=" & rs("Id") & "</a>"

' Liste over brugere
  Response.Write(" <tr>") & vbcrlf
  Response.Write("<td>" & strLink & "</td><td>" & rs("f2") & "</td><td>" & rs("f3") & "</td>") & vbcrlf
  Response.Write(" </tr>") & vbcrlf

  rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF
%>

</table>

<p>&nbsp;&nbsp;Der er lige nu <%SELECT COUNT(*) AS n FROM Formalia WHERE f1%> tilmeldte</p>

<%Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 19:36 #5
præcis - du mangler at udføre din SQL, fx;

test = "SELECT COUNT(*) AS n FROM Formalia WHERE f1"
Set bla = Conn.Execute(test)
<p>&nbsp;&nbsp;Der er lige nu <%=bla("n")%> tilmeldte</p>
Avatar billede under_dk Nybegynder
02. januar 2013 - 20:56 #6
det virkede, mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 21:11 #7
Det virker da som en yderst fair pointdeling - i øvrigt helt i tråd med dit andet spørgsmål; http://www.eksperten.dk/spm/966929

...
Avatar billede under_dk Nybegynder
03. januar 2013 - 09:56 #8
tja jeg kommer tit i nogle problemer hvor jeg bare sidder fast med det, og der er det super fedt at der er sider som den her hvor man kan få hjælp :-)
Avatar billede keysersoze Guru
03. januar 2013 - 13:22 #9
joh - men pointen med eksperten.dk udover at modtage og yde hjælp er, at har man fået hjælp så tildeles de udlovede point til den eller de personer der har hjulpet. Du beholder dem.
Avatar billede under_dk Nybegynder
04. januar 2013 - 09:21 #10
ups... troede når jeg gav dem på den måde så var det jer der fik dem. Det beklager jeg.