Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
31. december 2012 - 15:32 Der er 22 kommentarer

Kan ikke installere umbraco CMS eller orchard CMS på unoero.com? - skal være asp.net

Hej eksperter ;)

Jeg har prøvet at installere umbraco på unoero.com. Det virker fint at pakke umbraco ud og connecte til mySql-databasen.

Desværre kan umbraco ikke connecte korrekt til sit repository og jeg kan derfor kun vælge mellem de ca. 4 standardtemplates og kan ikke downloade og installere nye moduler. Jeg har ledt efter fejlen og den opstår jævnligt hos en del brugere uden jeg har fundet en løsning.

Hvis nogen ved, hvordan man får umbraco til at spille på unoero efter den er installeret, så giv venligst lyd ;)

Så har jeg prøvet orchard. Går fint med at installere den med webmatrix og køre den lokalt på min pc. Jeg kan dog ikke uploade sitet til unoero.com med webmatrix ftp eller webdeploy.

Selv om jeg indtaster alle de korrekte informationer, navn på mySQLserver, database og login - så vil den ikke gemme profilen på sitet og står bare og hænger, når jeg trykker 'save'. Jeg er helt sikker på indtastet info er korrekt.

Jeg har uploadet orchard manuelt i både public_html og i rooten på webhotellet, men når jeg går ind i mappen orchard på webhotellet på mitdomænenavn.dk/orchard får jeg følgende fejlmeddelelse:

HTTP Error 500.19 - Internal Server Error
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.

Jeg vil så rette i koden bag global.asax - altså Global.asax.cs, men hvor finder jeg den? Jeg gætter på at den lige skal rettes til, så den connecter korrekt med mySQL-databasen.

Nogen der ved, hvordan man får orchard til at spille på unoero?

Jeg har brug for at kunne implementere noget kode jeg laver i c# og satser derfor på et asp.net CMS kan installeres på unoero - derfor jeg ikke har valgt phpudgaven.

Kort sagt - Hvis nogen ved, hvordan jeg får et asp.net CMS op at køre på unoero så sig til ;)

Godt nytår
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
31. december 2012 - 16:18 #1
PS: Fejlmeddelsen til orhard mere detaljeret:

Config Source:

  99:    -->
  100:    <customErrors mode="RemoteOnly" />
  101:    <pages controlRenderingCompatibilityVersion="3.5" clientIDMode="AutoID">

Config Error      Config section 'system.web/customErrors' already defined. Sections must only appear once per config file. See the help topic <location> for exceptions

Skal jeg ændre web.config? til hvad eller hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
31. december 2012 - 16:23 #2
Det er linje 100 som driller - jeg har prøvet at sætte mode="Off" (stort O), men giver samme resultat:

Config Source:

  99:    -->
  100:    <customErrors mode="Off" />
  101:    <pages controlRenderingCompatibilityVersion="3.5" clientIDMode="AutoID">
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2012 - 16:39 #3
Det ser ud som om du enten har flere noder med customErrors (hvor kun én er tilladt) eller du har flere web.config-filer i løsningen. Jeg har flere umbraco-løsninger hos unoeuro uden problemer.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
31. december 2012 - 17:28 #4
@keyser - fedt med et hurtigt svar selv på denne dag ;) Jeg forstår ikke helt, hvad du mener - er glad amatør i gang med min første installation af CMS.

Godt at høre dine umbracoløsninger kører, så er der håb - har du en ide til hvad der gør at umbraco ikke vil give mig adgang til sit repository? Det kører jo ellers fint med at uploade og installere umbraco.

For at undgå misforståelser- fejlmeddelserne jeg citerede ovenfor drejer sig KUN om orchard. Jeg har mig bekendt kun én web.config fil i løsningen som jeg har uploadet til unero, så jeg må have flere noder med customserrors - forstår ikke hvad du mener  har du en forslag til, hvad jeg kan gøre ved det? ;)
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2012 - 17:33 #5
orchard kender jeg ikke. Hvis du har uploadet filer både til root og til public_html (hvilket er det rigtige) vil du netop have 2 web.config filer og dermed 2 customerrors-noder - så slet filerne fra root.

Selvom Umbraco er fantastisk er det ikke helt fejlfrit - så det kan sagtens ske at du må "genstarte" konfigureringen. Hvis den slet ikke vil med MySQL så prøv bare for testens skyld at køre med en SQL CE.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
31. december 2012 - 17:37 #6
@keyser: Forresten - kan du fortælle mig om jeg SKAL installere mit CMS i public_html? - umbraco virker i al fald der - af hensyn til datasikkerhed vil jeg helst have at der ikke er nogen der kan få adgang til flere filer i public_html end højest nødvendigt, så vigtig kode og data altså gemmes i rooten i mapper.

Kan jeg pakke umbraco eller et andet cms ud i rooten og nøjes med at lægge html filer ud i public html og lade al codebehind og andre filer være umiddelbart uden adgang for webcrawlere og hackere? - og hvordan gør man mon det`?
Avatar billede keysersoze Guru
31. december 2012 - 18:41 #7
Som standard er det sat op så du skal lægge filerne i public_html.

Der er ingen html-filer i Umbraco, al data ligger jo i databasen, og al codebehind osv er der behov for i public-html for at umbraco overhovedet kan køre - men hvad er det du er bange for skal blive fanget?  Sikkerheden i ASP.NET gør jo som standard at kodefiler m.m. ikke kan tilgås fra andre steder end FTP så der er nok større risiko for at hackere får adgang til dit password og dén end at filer bliver tilgængelige via HTTP - kan du da linke til filer du ikke ønsker blive offentliggjort?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
01. januar 2013 - 18:00 #8
Hej Keyser

Jeg har tjekket op på tingene og der er vist kun ét valg - nemlig at få umbraco til at spille. Jeg har geninstalleret det - alt virker fint. Indtil jeg altså går ind i 'developer' og vælger 'creative start kit' i repositoriet. Jeg accepterer licensen, men når den skal installere så får jeg følgende fejlmeddelse efter at have sat customerrors til 'Off'.

Ved du hvordan jeg kommer videre herfra altså får adgang til at kunne installere pakker fra depositoriet? Hvis ellers jeg kan hente dem som .zip filer, så kan jeg vel installere dem manuelt selv om det er bøvlet?

Fejlmeddelse ved installation af 'creative start kit':

Server Error in '/' Application.
Method 'RenderJsDependencies' in type 'Creative.Website.Starter.ClientDependency.Html5StandardRenderer' from assembly 'Creative.Website.Starter, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null' does not have an implementation.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.TypeLoadException: Method 'RenderJsDependencies' in type 'Creative.Website.Starter.ClientDependency.Html5StandardRenderer' from assembly 'Creative.Website.Starter, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null' does not have an implementation.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[TypeLoadException: Method 'RenderJsDependencies' in type 'Creative.Website.Starter.ClientDependency.Html5StandardRenderer' from assembly 'Creative.Website.Starter, Version=1.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null' does not have an implementation.]
  System.Reflection.RuntimeAssembly.GetExportedTypes(RuntimeAssembly assembly, ObjectHandleOnStack retTypes) +0
  System.Reflection.RuntimeAssembly.GetExportedTypes() +21
  Umbraco.Core.TypeFinder.GetTypesWithFormattedException(Assembly a) +37
  Umbraco.Core.TypeFinder.GetTypes(Type assignTypeFrom, IEnumerable`1 assemblies, Boolean onlyConcreteClasses) +129
  Umbraco.Core.TypeFinder.GetAssignablesFromType(IEnumerable`1 assemblies, Boolean onlyConcreteClasses) +56
  Umbraco.Core.TypeFinder.FindClassesOfType(IEnumerable`1 assemblies, Boolean onlyConcreteClasses) +59
  Umbraco.Core.TypeFinder.FindClassesOfType(IEnumerable`1 assemblies) +45
  Umbraco.Core.PluginManager.<ResolveTypes>b__1c() +55
  Umbraco.Core.PluginManager.LoadViaScanningAndUpdateCacheFile(TypeList typeList, TypeResolutionKind resolutionKind, Func`1 finder) +46
  Umbraco.Core.PluginManager.ResolveTypes(Func`1 finder, TypeResolutionKind resolutionType, Boolean cacheResult) +1169
  Umbraco.Core.PluginManager.ResolveTypes(Boolean cacheResult) +133
  Umbraco.Core.CoreBootManager.InitializeResolvers() +45
  Umbraco.Web.WebBootManager.InitializeResolvers() +18
  Umbraco.Core.CoreBootManager.Initialize() +328
  Umbraco.Web.WebBootManager.Initialize() +16
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
01. januar 2013 - 18:20 #9
Og tak for indspark med datasikkerheden, nu har jeg tjek på, hvordan det fungerer og min bekymring var unødvendig - med html filer skulle jeg have været mere præcis - mente de filer .aspx som indeholder noget html kode.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
01. januar 2013 - 18:34 #10
Jeg har prøvet at søge på fejlmeddelsen på ourumbraco uden held og nu er ourumbraco.com tilmed nede med 'hic up' så jeg ikke kan søge videre. Læste derinde at det skulle være et helvede at opgradere umbraco, fordi det skal gøres manuelt. Hvad er din erfaring?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
01. januar 2013 - 18:41 #11
Ps: Jeg har googlet fejlmeddelsen også uden held - jeg er stuck.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
01. januar 2013 - 20:43 #12
.. den tætteste vejledning jeg har fundet er den her: http://our.umbraco.org/forum/getting-started/installing-umbraco/21171-Failed-install-skin-from-Starter-Kit

Jeg har prøvet det ene forslag at indsætte <defaultProxy useDefaultCredentials="true" /> - det crasher sitet af.

og så er der i samme tråd en vejledning om at ændre opsætningen af proxy. Jeg kender ikke proxyadressen på unoero - tror du det er det som er galt?
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 13:39 #13
Der må jeg nok melde lidt pas - sker det samme med de andre templates?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
02. januar 2013 - 13:42 #14
De 4 standardtemplates virker fint - det er kun når jeg vil have adgang til repisatoriet at det crasher - jeg har skrevet til unoeros support her i går - kan du uden problemer få adgang til repisatoriet fra de sites du har uploadet i public_html?
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 14:57 #15
for lige at være sikker på at vi taler om det samme - når du taler om repository?
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
02. januar 2013 - 15:14 #16
med repository  altså når man går ind under developer så kan man komme ind i 'shoppen' med moduler og downloade startkits, webutilities etc. Det er det her jeg mener, sådan ser forsiden ud:

http://umbraco.com/follow-us/blog-archive/2011/9/26/introducing-the-new-repository.aspx
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
02. januar 2013 - 16:05 #17
og tak fordi du fortsætter snakken i tråden over flere dage ;)
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 16:24 #18
Jeg kan godt få adgang til det men jeg har altid haft sat mine sider op lokalt og derfor ikke prøvet at installere direkte på webhotellet. Men den fejl du får i #8 ligner ikke en rettighedsfejl - det ligner mere en fejl i CWS i forhold til den version Umbraco du kører med (husker jeg ikke helt galt er CWS ret gammelt efterhånden).
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
02. januar 2013 - 16:29 #19
Hvad er CWS? Jeg kører umbraco 4.11.1 - det burde være den nyeste. Hvis det skyldes CWS - ligger fejlen så hos unoero eller kan jeg selv gøre noget ved det?
Avatar billede keysersoze Guru
02. januar 2013 - 16:44 #20
CWS = Creative Website Starter. Det er i hvert fald det din fejl gik på og det er det der er relativt gammelt og derfor måske ikke længere kompatibelt med Umbraco.

Du må prøve at installere noget andet derigennem og se om dét virker.
Avatar billede jdlindstroem Nybegynder
15. januar 2013 - 13:58 #21
Tak for din hjælp soze og undskyld det sene svar - er ikke rigtig kommet videre med umbraco, men det var csw som der var noget galt med - lykkedes at kunne installere andre moduler.
Avatar billede keysersoze Guru
15. januar 2013 - 19:43 #22
Medmindre der er noget du specifikt skal se derfra så benyt de indbyggede starter-sites til at komme i gang med.