Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
30. december 2012 - 19:43 Der er 15 kommentarer

Internetforbindelse dør, når bærbar prøver at tilgå internettet. Andre devices ødelægger ingenting

Jeg har følgende: 2 bærbare, 1 tablet og 2 smartphones. Alt fungerer perfekt, på nær når min ene bærbare forsøger at komme på nettet. Så dør internetforbindelsen helt ind i routeren, så ingen devices kan komme på. Så skal den bærbare kobles fra, og der skal 5-20 minutters tålmodighed til, og så kører routeren igen for de de andre devices. Så snart den besværlige bærbare startes op, ryger forbindelsen igen. Har opgraderet rooterens firmware, prøvet at starte op i fejlsikret tilstand med netværk - da døde forbindelsen også, kontaktet udbyder uden held, resat router, valgt anden kanal til router og kørt alverdens online scanninger. Og så googlet, googlet, googlet...

Det har stået på on and off i vel ½ års tid. :-S

Help...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2012 - 19:49 #1
Det kan jo være din bærbar, der er noget galt med. Prøv at boote et rent OS, fx en Linux-distribution på en CD/DVD/USB-pind, og se hvad der så sker.
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
30. december 2012 - 19:54 #2
Lyder ellers som en fornuftig fejlfinding, men jeg er desværre ikke i besiddelse af OS på medie.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2012 - 19:58 #3
Linux-er kan downloades ;)
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
30. december 2012 - 20:03 #4
Okay? Ja hvad ved jeg... ;-) Men kan jeg så ikke risikere at screewe noget up på min Windows 7? Og hvad er det helt nøjagtigt, jeg skal downloade? Spurgte den ubehjælplige...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2012 - 20:06 #5
Okay :) Find dig en halv-nørdet bekendt, der kan det der. Nej, man ødelægger ikke noget på harddisken.
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
30. december 2012 - 20:14 #6
...
Avatar billede Novice-1 Forsker
30. december 2012 - 21:04 #7
Sidder og tænker på, har du prøvet at slå --alt andet-- helt fra
og derpå prøve med den defekte PC alene

og tyder det ikke mest på at det er nævnte pc der er defekt når det gælder opsætning
--er den monstro -på alle måder- sat op som alt det andet du har tilsluttet!
eksempelvis når det gælder browser og nettet
Avatar billede Novice-1 Forsker
30. december 2012 - 21:20 #8
I forlængelse af ovenstående, så tænkte jeg på, at SlimDrivers, her på min helt nye pc finder driveropdatering til LAN forbindelse.

  Om det vil hjælpe hos dig er nok  tvivlsomt, men måske et forsøg værd, hvis eksperterne herinde ikke kan løse problemet

er det for øvrigt alle browsere og mailprogrammer du har problemer med  -og den defekte pc er vel ikke sat op til en anden kode end de øvrige pcér
underforstået om det  ville hjælpe at få en helt ny kode
og så starte den defekte pc først  -nåh er nok  blot en fiks ide :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 22:06 #9
Avatar billede serverin Praktikant
30. december 2012 - 23:38 #10
Hvis den "onde" bærbar kører som DHCP server så vil den give routeren (forsøge) en ip adresse, hvilket den har, men så vil der opstå en konflikt.. så prøv at undersøge om den står til at udele ip adresser, altså som dhcp server..
kan være det virker
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
31. december 2012 - 10:30 #11
Tak for dine forslag. Ja, jeg har prøvet kun at have den dumme bærbare tændt, men det ændrede ingenting. Det er kun i perioder, at den skaber sig. Det er ligegyldigt om det er browseren eller mailprogrammet, der forsøger at få internetforbindelse. Det er også uanset om jeg kører trådløst eller med netværkskort, så det er nok heller ikke nogen af netværkskortene og altså heller ikke et driverproblem.
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
31. december 2012 - 10:32 #12
Hov, ovenstående var til Novice-1 til svar #7 og 8
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
31. december 2012 - 10:33 #13
#9 Tak for linket, det vil jeg prøve.
Avatar billede DetErBareMig Nybegynder
31. december 2012 - 10:37 #14
#10 Tak for dit forslag. Jeg har lige været inde og tjekke, og DHCP-klient til karantænehåndhævelse er deaktiveret. Det var det, du mente, ikke?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2013 - 00:25 #15
Hvilken ip kører du

og 208.67.220.220
????