Avatar billede pimpf303 Nybegynder
27. december 2012 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indsæt data asp / c# ms sql

Hej Alle,

Jeg har brug for at kunne skrive data fra to felter i en form, ned i en sql server tabel. Jeg bruger visual studio 2010, og er noob både til VS og ASP / C#.
Jeg kan sagtens læse data fra en tabel, men når jeg forsøger med koden neden uder (at indsætte data), får jeg ingen fejl, men heller ikke nogen data i tabellen.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med dette, som burde være et enkelt problem?

På forhånd tak
-----------------------------------------------
<%@ Page Title="Home Page" Language="C#" MasterPageFile="~/Site.master" AutoEventWireup="true"
    CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="Script2._Default" %>

<asp:Content ID="HeaderContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="HeadContent">
</asp:Content>
<asp:Content ID="BodyContent" runat="server" ContentPlaceHolderID="MainContent">
    <h2>
        Welcome to ASP.NET!
    </h2>
    <p>
        <input id="Text1" type="text" /></p>
<p>
        <input id="Text2" type="text" /><asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server"
            ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ScriptDBConnectionString %>"
              InsertCommand="insert into script values (@1,@2)">
            <InsertParameters>
                <asp:Parameter Name="1" />
                <asp:Parameter Name="2" />
            </InsertParameters>
            <SelectParameters>
                <asp:FormParameter FormField="Text1" Name="1" />
                <asp:FormParameter FormField="Text2" Name="2" />
            </SelectParameters>
        </asp:SqlDataSource>
    </p>
<p>
        <input id="Submit1" type="submit" value="submit" /></p>
    <p>
        &nbsp;</p>
    <p>
        You can also find <a href="http://go.microsoft.com/ (...)
            title="MSDN ASP.NET Docs">documentation on ASP.NET at MSDN</a>.
    </p>
</asp:Content>
--------------------------------
Avatar billede montago Praktikant
31. december 2012 - 16:07 #1
drop asp.net og den gamle type databinding som du har gang i ... det er en forvirrende og dårlig måde at lave web...

start derimod på ASP.NET MVC3 eller MVC4 (same same) - som er den nyeste og mest moderne måde at skabe web og databinding mellem SQL og HTML:

Guide til at komme igang: http://www.asp.net/mvc/tutorials/getting-started-with-aspnet-mvc3/cs/intro-to-aspnet-mvc-3
Avatar billede pimpf303 Nybegynder
09. januar 2013 - 22:16 #2
jeg takker for dit svar som har hjulpet mig i den rigtige retning, men kan ikke se hvor jeg kan gå ind og acceptere dit svar, så du får point?
Avatar billede pimpf303 Nybegynder
09. januar 2013 - 22:17 #3
ahh, det er fordi du har skrevet det som en kommentar :-)
Avatar billede montago Praktikant
09. januar 2013 - 23:42 #4
er du kommet igang med MVC ?

vil du ikke give mig ret i at det umiddelbart er nemmere ?
Avatar billede montago Praktikant
09. januar 2013 - 23:43 #5
et svar...