Avatar billede hanlasse Nybegynder
24. december 2012 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Lag...

Hey eksperten

Har et problem med at min computer begynder at lagge, når jeg spiller forskellige spil, somjeg sagtens burde kunne køre lag-frit....jeg bliver nød til at minimere spillet en gang imellem og så lade den stå lidt, for så at kunne køre spillet lag-frit i lidt tid... ved ikke hvordan det kan være?

.... min bærbær bliver også meget varm når jeg spiller, og det er næsten ulideligt at have min hånd på tastaturet...

-SPECS-
Acer 15,6' bærbar pc
Model AS5742G-486G64Mnkk.
Intel Core i5- 480M (2,66 GHz) Dual Core.
6 GB DDR3 RAM.
640 GB harddisk.
Op til 4859 MB Geforce GT 540M (2 GB dedikeret) med HDMI.
15,6' LED skærm.
DVD-brænder.
Webcam.
Trådløst netværk pre-N.
Bluetooth.
Kortlæser.
Windows 7 Home Premium 64-bit

Håber der er nogle som ved hvad jeg kan gøre :)
Avatar billede Opadome Nybegynder
24. december 2012 - 15:00 #1
Fjern bunden og støvsug den og gør den ren for støv indvendigt. Hvis bærebaren samler for meget støv sammen (som alle bærebare gør på et tidspunkt) kan den ikke komme af med varmen, derfor bliver den sindsygt varm og begynder at lagge i spil, har haft samme problem op til flere gange. Min kammerat har også lige løst samme problem med den løsning.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 15:40 #2
Jeg er enig, og som en sidegevinst så holder din pc længere når du gør det jævnligt.
Hvis din pc er opbygget som den jeg viser her, så er det #1 løsningen du skal bruge:
http://www.youtube.com/watch?v=m9H2K9IGWj4
Kan du derimod ikke lige fjerne blæseren, så må man prøve noget andet.
Til det skal bruges en dåse med komprimeret luft og en støvsuger.
Udtag strømmen fra pc.
Bloker blæser vingen så blæser ikke løber med rundt.
Sug i bunden der hvor blæser suger ind, samtidigt med at du blæser der hvor blæser normalt puster ud. På den måde skulle du kunne få skidtet ud. Har selv gjort dette på en HP bærbar der faldt ca 20 grader bagefter.
Du kan med SIW under sensors se hvor varm den er.
Man kan evt lave en test Før/efter for at se resultatet:
http://www.gtopala.com/download/oc/siw-setup.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2013 - 11:37 #3
hvad endte den med er den fixet?
Avatar billede hanlasse Nybegynder
09. februar 2013 - 15:06 #4
Undskyld det har taget så lang tid om at svare :) men ja det virkede og den kørte fint derefter :) tak for det
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2013 - 15:12 #5
tak for point og god weekend.