Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
20. december 2012 - 08:45 Der er 1 løsning

Macro afspilning ændre på formel

Hej alle,

Jeg har lavet et excel ark der summere nogle økonomiske værdier, samt antallet af leveringer, leveringslinjer, osv. Den data der summeres på ligger i sheet 1, og der summeres i sheet 2. Da sheet et er et udtræk af vores ERP system, har jeg indspillet en macro der henter de seneste data, samt opdatere de formler der summere op på dataerne.
Arket er lavet i Excel 2010 eng. Det benyttes af 5 andre bruger.
Mit problem er at der er forskellig holdning til arket. Der er 3 der er glade for det, da det virker på deres computer. 2 der bestemt ikke synes jeg er sjov :)
De to sidste har jeg undersøgt, og når de har afspillet macroen jeg har lavet, ændre en del af den formel der summere op. I en del af formlen ændres AD:AD til AC:AC, og jeg fatter bare ikke hvorfor. Min macro burde ikke kunne gøre dette, eller???

Macro:
Sub Hentdata()
'
' Hentdata Macro
' Henter data fra M3 og opdatere Arket med de seneste leveringer.
'

    ActiveWorkbook.RefreshAll
    Range("A1:F44").Select
    ActiveSheet.Calculate
    ActiveWindow.SmallScroll Down:=-24
    Range("A1:F1").Select
End Sub

Formel før ændring:
=COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"23")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"33")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"34")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"36")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"37")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AC:AC;"Yes";Data!N:N;"39")

Formel efter ændring:
=COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"23")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"33")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"34")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"36")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"37")+COUNTIFS(Data!H:H;"DK";Data!G:G;A6;Data!AD:AD;"Yes";Data!N:N;"39")

Hjælp!
Avatar billede Martin_34_2 Nybegynder
03. januar 2013 - 08:27 #1
for at lukke