Avatar billede tl12link Nybegynder
20. december 2012 - 00:08 Der er 11 kommentarer

Motherboard normal grad?

Er det normalt at et motherboard har en tempertur på 40-50 Grader? Jeg har en ASrock Z77 extreme 6.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 06:46 #1
Det er ikke en for høj temperatur vil jeg sige hvis det er under load. Hvilke temperaturer har cpu og grafik?
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 08:26 #2
http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Extreme6/?cat=Download

det er helt normalt

normalt kan du bare hente siw og bruge til at vise temps men den virker IKKE i win 8

du kan så bruge HWINFO til 32 bit eller 64 bit

http://www.hwinfo.com/

m.v.h
Avatar billede tl12link Nybegynder
20. december 2012 - 12:39 #3
Jeg har intel core i5 2500K 3,33Ghz og Gigabyte GVN670OC-2GD Grafikkort GF GTX 670 2 GB GDDR5. Men Intel har en tempertur på 20-30C grader og Gigabyte GVN670OC-2GD Grafikkort GF GTX 670 2 GB GDDR5 har en tempertur på 20-30 C ikke i spil og 40-50C i spil har mit grafikkort. Jeg bruger Afterburn til at styr min grafik korts faner med.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 12:47 #4
Det er fine temperaturer, der gør at hardware holder længe.
Gør det til en vane at tjekke kølere med jævne mellemrum og få støv der ophober sig væk.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 13:50 #5
hvad i dit bundkort og grafikkort er du usikker på

et grafikkort kan blive meget varmt men kommer det over 70-80 grader skal man lige tjekke kølingen ud
har set grafikkort der var næsten 100 grader men så er det altså ikke så godt i længden

alt er meget fint
Avatar billede tl12link Nybegynder
20. december 2012 - 14:14 #6
Mit kabinet har Dust filter som der hjælper en del, men den har det ikke oven på eller i siden af kabinettet.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 14:28 #7
der vil altid være støv i et hus - det kan du ikke udelukke
så skidt og møg i et kabinet kan du IKKE undgå

men lad være med at lade et kabinet stå på gulvet
var for et stykke tid ude for en mystisk fejl på sådan en fætter der stod på gulvet

den teede sig mega mystisk
efter lang fandt vi ud af at flytte den op på et bord - så forsvandt fejlen

det var varme kabler i gulvet der lavede show med os men sådan er der så meget
glæd dig over du har en pc der bare virker uden varme problemer

m.v.h
Avatar billede tl12link Nybegynder
20. december 2012 - 14:55 #8
Min crasher nogle gange uden grund. Der kommer ikke den blå skærm op. Den står bare der og er frozen. Jeg bliver nød til at genstarte den.

Jeg undrer mig over hvorfor min computer fryser sådan nogle gange. Den fryser nogle gang i spil. Den crashede her for  min siden der jeg spiller Cal of duty. Jeg har scannet den og rettede fejlene, men det sker stadig.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2012 - 15:54 #9
opdater directx

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

opdater din grafikkort driver

er dine ram tjeket for fejl - den tror jeg umidelbart ikke på men udeluk det

hvor mange ram har du i??????
hvad er det for et bundkort

det kan være meget andet men start med det
Avatar billede tl12link Nybegynder
20. december 2012 - 15:59 #10
Jeg har 8GB ram men der står i kontrol panel at der kun kan bruges 7,88 GB. Mit bunkort er et ASrock Z77 extreme 6. Har lige opdateret min UEFI BIOS i bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 07:57 #11
den udregnes sådan her

de antal ram der er i maskinen
- det grafikkort bruger

64 bit kan bruge det bios og bundkort understøtter
-graffikkort

m.v.h