Avatar billede webnext Nybegynder
13. januar 2000 - 10:09 Der er 1 løsning

Query´s i ASP

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver en query fra en database i asp, eksempel.:

http://www.webnext.dk/info.asp?OrderID=2700014
Hvad betyder id=123&kategori=nothing
jeg kan forstå at det kommer fra databasen, men er det en querystring, og hvordan kan jeg få det til at fungere

dette er ikke et eksempel der eksisterer
in real life, men er der en eller anden der er kvik nok til at svare, ville jeg blive glad.

Avatar billede pingo Nybegynder
13. januar 2000 - 10:18 #1
Det du har i id=123&kategori=nothing er QueryString's og er en slags variabler du sætter. De har intet med noget database at gøre.

For at du kan få hentet noget ud fra databasen skal du lave en connection til den - og så kan du fyrre en SQL sætning afsted, der benytter din QueryString - som fx:

INPUT = "SELECT * FROM Tabel WHERE Tabel.ID = " & Request.QueryString("ID")