Avatar billede axkris Nybegynder
17. maj 1999 - 18:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lysavis/rulletekst

Er der nogen, der kender tag''et for opsætning af en "lysavis", altså en tekst, som ruller ind over skærmen?
Avatar billede sirius Nybegynder
17. maj 1999 - 18:12 #1
Du skal bruge Marquee, men den virker kun til IE, Det bedste er dog at bruge en jave applet...
Eks. <marquee>Dette er en test</marquee>
[NoC]NEO
sirius@mail.tele.dk
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
17. maj 1999 - 18:52 #2
Du kan blandt andet downloade en java applet fra netcoders.dk (Den kører meget flydene) og så er den gratis
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. maj 1999 - 18:59 #3
jeg er generelt imod java appletter til sådanne formål, da de sløver systemet ret meget...

så hellere lave det med en layer der ruller...
Avatar billede boa Nybegynder
17. maj 1999 - 19:37 #4
cyberesben>>
For det første sløver layers sgudda omtrent lige så meget som applets.
For det andet kan du jo nok regne ud, axkris nok ikke kender layers - så ville han have stillet spørgsmålet anderledes; det er da for vildt bare at foreslå det
(medmindre det er for at fortælle os andre DU kender til layers).

Kan du forøvrigt (uden en del opslag) give mig opskriften på layers, der er garanteret funktionsdygtige over flere platforme?
Avatar billede fcs Novice
17. maj 1999 - 21:50 #5
Der er op til flere at vælge imellem på følgende adresse:

http://www.captainjava.com/applets.html

PB
Avatar billede jumper Nybegynder
17. maj 1999 - 23:00 #6
boa>>

Kig ind på http://www.dansteinman.com/dynduo og lær at programmere Dynamisk HTML (layers) der virke i både Netscape og IE! Nemt og hurtigt ;)

axkris>>

kig ind på http://www.larholm.dk/thor for at se en alternativ lysavis.
Det er en sinus scroller, som i de gode gamle demo dage. Og, det er verdens første lavet i Javascript! No kidding, jeg har ledt overalt og jeg er tilsyneladende den eneste der har haft det sjovt med at lave sinus scrollere i Javascript.

Forresten, jeg er personligt til NEtscape. Derfor virker ovennævnte ikke i Internet Explorer :)

/Thor
Avatar billede boa Nybegynder
18. maj 1999 - 07:54 #7
jumper>>

Det var jo ikke pointen. Jeg spurgte cyberesben, om han uden opslag
kunne give mig et svar. Det er for lamt bare at aflevere sådan en kommentar til en spørger uden at angive videre. Det er jo sgudda da for fa'en et hjælpeforum - ikke et blæreforum, hvor man hele tiden skal aflevere syge kommentarer for at promovere sig selv!
Avatar billede websurfer Nybegynder
18. maj 1999 - 09:01 #8
Man kan bruge html koden Marquee, som kun virker i Internet Explorer. Eksempel: <marquee behavior=alternate>Denne tekst ruller skiftevis fra højre mod venstre og fra venstre mod højre.</marquee>
Avatar billede tfnm Nybegynder
18. maj 1999 - 17:34 #9
Som du også kan læse fra de ovenstående kommentarer, er der en masse muligheder.
Java-applets er normalt flottere end HTML-koden <Marquee>, men applets kører også noget langsommere end ren HTML.
Det er altså en smagssag, hvad der anvendes.
Avatar billede pgj35 Nybegynder
26. maj 1999 - 12:03 #10
Her er en HTML-kode

Virker den kan du jo forære mig lidt points :o)

Her er den:

<body bgcolor="#FFFFFF">

<p><marquee>Her skal du indsætte din tekst</marquee></p>
</body>
</html>

MVH
/PGJ35
Avatar billede pgj35 Nybegynder
27. maj 1999 - 10:11 #11
Du kan nøjes med:

<marquee border="0">Her skal din tekst stå<

MVH
Peter
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 1999 - 23:44 #12
pgj35 !!!

Det virker meget som om du har styr ordene "FAKER" og "MARQUEE"

HJ
Avatar billede hope Nybegynder
23. august 1999 - 15:19 #13
<marquee>Tekst her<marquee>