Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
18. december 2012 - 16:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php mysql tabel fejl

hej jeg får denne fejl når jeg forsørger at oprette tabellen

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'no, sent_deleted VARCHAR(3) DEFAULT no, message VARCHAR(1000))' at line 4

kan i se på kode nedunder hvad der er galt

<?php
//Connect to the Database
require("config.php");
//query to create the Table
mysql_query("CREATE TABLE messages(
to_user VARCHAR(30),
from_user VARCHAR(30),
deleted VARCHAR(3) DEFAULT no,
sent_deleted VARCHAR(3) DEFAULT no,
message VARCHAR(1000))")
or die(mysql_error());

echo "Table Created!";

?>
Avatar billede supportsiden Professor
18. december 2012 - 16:39 #1
kunne det være punktummerne der ikke er lovlige?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. december 2012 - 16:46 #2
Tror nu mere det er størrelsen på varchar. Prøv at lave det om til text eller begræns varchar til 255.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2012 - 17:42 #3
Hvad betyder "no" ?
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
18. december 2012 - 17:49 #4
har prøvet at begræns varchar til 255. men det virker ikke får bare denne fejl

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'no, sent_deleted VARCHAR(3) DEFAULT no, message VARCHAR(255))' at line 4 og jeg ved ikke hvad "no"  betyder fulgte bare den her hjemmeside http://www.dreamincode.net/forums/topic/52874-creating-a-simple-pm-system/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2012 - 18:42 #5
De må da vidst have spist drømmebær ;)

Nu er artiklen 4½ år gammel, og det er da muligt, at der var en mysql-version, hvor det kunne skrives, men det kan man i hvert fald ikke i dag.

Måske mener de DEFAULT NULL - men så meget har jeg ikke kigget i artiklen.

Desuden, længere nede, ses det at artiklen .... lad os sige det pænt ... er alt for gammel. Det der vises bruger man ikke, eller burde man ikke, bruge længere. Man skal i dag, og også de sidste mange år, bruge prepared statements med parameters.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. december 2012 - 18:45 #6
Nå, ok så, så så jeg hvad meningen er. De mener

    deleted VARCHAR(3) DEFAULT 'no',

men strofferne er nok bare forsvundet ved et uheld.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
04. januar 2013 - 22:26 #7
lukker