Avatar billede gusse Nybegynder
18. december 2012 - 11:58 Der er 7 kommentarer

FtpWebRequest + øæå

Nogle der har erfaring med at bruge FtpWebRequest med øæå, jeg har nogle problemer med det...

Jeg har fået den til liste folder med øøæå, men den kan ikke modtage øæå, hvis jeg f.eks vil have indholdet af

\ftpserver\min folder æø\

så siger den at den ikke kan finde den,..

var req = (FtpWebRequest)WebRequest.Create(ftpFolder);
            req.Proxy = null;
            req.Credentials = credential;

            req.Method = WebRequestMethods.Ftp.ListDirectoryDetails;
            try
            {
                using (WebResponse resp = req.GetResponse())
                {
                    Stream stm = resp.GetResponseStream();

                    using (StreamReader reader = new StreamReader(stm, Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1")))
                    {
                        string str = GetUtf8String(reader);
Avatar billede moddi100 Seniormester
18. december 2012 - 13:08 #1
Du blander ISO-8859-1 og UTF8. Prøv med:
  using (StreamReader reader = new StreamReader(stm, Encoding.GetEncoding("UTF-8")))
                    {
                        string str = GetUtf8String(reader);
Avatar billede gusse Nybegynder
18. december 2012 - 14:13 #2
nej fordi det er ikke den del som går galt, det går galt før...

Den kan sagtens læse listen, men den kan ikke finde en sti med æøå i og det går altså galt før

var req = (FtpWebRequest)WebRequest.Create(ftpFolder);

men jeg har endnu ikke forsøgt at encode ftpfolder, det kunne være jeg skulle prøve: )
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2012 - 14:59 #3
WebRequest Create tager en URL (well en URI men), saa det var oplagt at proeve med URL encoding!
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2012 - 14:59 #4
HttpUtility.UrlEncode
Avatar billede platik Nybegynder
19. december 2012 - 07:56 #5
Som arne_v siger. Alternativt kan du jo prøve at erstatte æ ø å med værdierne på tabellen her:

http://www.w3schools.com/tags/ref_urlencode.asp
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2012 - 16:00 #6
Bemaerk at den tabel er for ISO-8859-1 (eller CP-1252) encoding.

UTF-8 encoding giver et andet resultat.

Og det naevnes ikke engang paa siden. Ikke smart.

(og de kalder ogsaa den foerste kolonne for ASCII selvom ASCII altsaa kun daekker 0-127)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2013 - 04:29 #7
gusse?