Avatar billede rookie44 Juniormester
17. december 2012 - 15:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning

Den sætning giver følgende fejl

Set rstTimeregis = mydb.OpenRecordset("SELECT * FROM [T_Timeregis] WHERE [Medarb] = " & Me!Medarb & "AND" & [Opdat] = 0)

Kan ikke finde feltet "I" (fejlmeddelsen skriver ikke I men en lang lodret streg), der refereres til i udtrykket.

Set rstTimeregis = mydb.OpenRecordset("SELECT * FROM [T_Timeregis] WHERE [Medarb] = " & Me!Medarb)

Denne del af koden virker OK.
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2012 - 18:59 #1
what error do you get?

If Medarb is a text field you need to put it in ''

"SELECT * FROM [T_Timeregis] WHERE [Medarb] = '" & Me!Medarb & "'"
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. december 2012 - 20:12 #2
Runtime error 2465
Microsoft kan ikke finde feltet "I", der refereres til i udtrykket.
Medarb er Integter og Opdat er Integer
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2012 - 20:25 #3
Set rstTimeregis = mydb.OpenRecordset("SELECT * FROM [T_Timeregis] WHERE [Medarb] = '" & Me!Medarb & "' AND [Opdat] = 0)

if medarb is a numeric field then remove ''
Avatar billede terry Ekspert
17. december 2012 - 20:26 #4
Set rstTimeregis = mydb.OpenRecordset("SELECT * FROM [T_Timeregis] WHERE [Medarb] = " & Me!Medarb & " AND [Opdat] = 0")
Avatar billede rookie44 Juniormester
17. december 2012 - 21:23 #5
Den sidste virker. Du får piont.
god jul.
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2012 - 19:55 #6
tak, og god jul til dig også
Avatar billede rookie44 Juniormester
21. december 2012 - 12:53 #7
Set rstTidsreg = mydb.OpenRecordset("SELECT * FROM [T_Tidsreg] WHERE [Medarb] = " & Me!Medarb & " AND [Opdat] = 0")

Hej Terry
Jeg har ændret til rstTidsreg og [T_Tidsreg] og får nu fejlen

Der er for få parametre. Der var forventet 1.
Avatar billede terry Ekspert
28. december 2012 - 17:36 #8
Sorry just seen your comment.
Have you solved your problem or do you need help?