Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 19:18 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

php mysql error

hej eksperten jeg får denne fejl

SQL Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE `id`='2'' at line 1:

her er min kode kan i finde fejlen og rette det

<?
$id = $db->EscapeString($_GET['edit']);
$edit = $db->FetchArray($db->Query("SELECT * FROM `news` WHERE `id`='".$id."'"));
$del = $db->EscapeString($_GET['del']);
$del = $db->FetchArray($db->Query("SELECT id FROM `news` WHERE `id`='".$del."'"));
if($del['id'] != ""){$db->Query("DELETE FROM `news` WHERE `id`='".$del['id']."'");}

$mesaj = '';
if(isset($_POST['submit'])){
    $db->Query("UPDATE `users` SET `postedby`='{$_POST['postedby']}', `subject`='{$_POST['subject']}',`date`='{$_POST['date']}', WHERE `id`='{$id}'");
    $mesaj = "<div class=\"message success\"><h3>Success!</h3><p>User successfuly edited!</p></div>";
}

$users = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users`"));
$active = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='0'"));
$banned = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='1'"));
?>
<body>
    <div id="wrapper">
        <header id="page-header">
            <div class="wrapper">
                <div id="util-nav">
                </div>
                <h1>Admin Panel</h1>
                <nav id="main-nav">
                    <ul class="clearfix">
                        <li><a href="index.php">Dashboard</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=requests">Requests</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=users">Members</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=settings">Settings</a></li>
                        <li class="active"><a href="index.php?x=news">news</a></li>
                        <li id="quick-links" class="fr">
                            <li id="upgrade" class="fr"><a href="logout.php">Log Out</a></li>
                        </li>
                    </ul>
                </nav>
            </div>
            <div id="page-subheader">
                <div class="wrapper clearfix">
                    <nav id="sub-nav">
                    <ul>
                    <li><a href="index.php?x=news">Add news</a></li>
                    <li class="active"><a href="index.php?x=news-new">Delete and edit news</a></li>
                    </ul>
                    </nav>
                </div>
        </header>
        <section id="content">
            <div class="wrapper">
                <section class="grid_6 first top">
                    <div class="columns leading">
                        <div class="grid_6 first"><? if($edit['subject'] != ""){ echo $mesaj;?>
                        <form id="form" method="post" class="form widget">
                                <header><h2>Edit User</h2></header>
                                <section>
                                    <fieldset>
                                        <dl>
                                            <dt></dt><dd><label>postedby</label><input type="text" name="postedby" value="<? echo $edit['postedby']?>" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>Subject</label><input type="Text" name="subject" value="<? echo $edit['subject']?>" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>News</label><textarea name="news"><? echo $edit['news']; ?></textarea><br /></dd>
                                        </dl>
                                    </fieldset>
                                    <hr />
                                    <button class="button button-green" type="submit" name="submit">Submit</button>
                                    <button class="button button-gray" type="reset">Reset</button>
                                </section>
                            </form><?}else{?>
                            <table class="datatable sortable selectable paginate full">
                                <thead>
                                    <tr>
                                        <th width="25">ID</th>
                                        <th>subject</th>
                                    <!--  <th>Email</th> -->
                                        <th>Actions</th>
                                    </tr>
                                </thead>
                                <tfoot>
                                    <tr>
                                        <th width="25">ID</th>
                                        <th>subject</th>
                                  <!--  <th>Email</th> -->
                                        <th>Actions</th>
                                    </tr>
                                </tfoot>
                                <tbody>
<?
  $sql = $db->Query("SELECT * FROM `news` ORDER BY `id` ASC");
  $num = $db->GetNumRows($sql);
  for($j=1; $new = $db->FetchArray($sql); $j++)
{
?>
                                    <tr>
                                        <td><?=$new['id']?></td>
                                        <td><?=$new['subject']?></td>
                                <!--  <td><?=$user['email']?></td> -->
                                        <td><ul class="action-buttons">
                                        <li><a href="index.php?x=news-new&edit=<?=$new['id']?>" class="action-button" title="Edit User"><span class="user-edit"></span></a></li>
                                        <li><a href="index.php?x=news-new&del=<?=$new['id']?>" class="action-button" title="Delete User"><span class="user-delete"></span></a></li></ul></td>
                                    </tr>
<?}?>
                                </tbody>
                            </table><?}?>
                        </div>
                    <div class="clear">&nbsp;</div>
                </section>

                <aside class="grid_2 top">
                    <div class="accordion">
                        <header class="current"><h2>Users</h2></header>
                        <section style="display:block">
                            <dl>
                                <dt>Paid Users (<?=$active?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-green"><span style="width: <?= @percent($active, $users);?>%;"><b><? echo @percent($active, $users);?>%</b></span></div></dd>
                                <dt>Unpaid Users (<?=$banned?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-red"><span style="width: <?= @percent($banned, $users);?>%;"><b><? echo @percent($banned, $users);?>%</b></span></div></dd>
                            </dl>
                        </section>
                    </div>
                </aside>
                <div class="clear"></div>
            </div>
            <div id="push"></div>
        </section>
    </div>

    <footer id="page-footer">
        <div id="footer-inner">
            <p class="wrapper">All rights reserved &copy; <?=date('Y')?> <a href="http://mn-shop.net" target="_blank">MafiaNet</a></p>
        </div>
    </footer>
</body>

og lige en anden ting som i kan se på koden nedunder skal den tilføje dato til mysql databasen men den tilføjer ikke den rigtig dato den tilføjer 31-12-1969 kan i finde fejlen

<?
if(isset($_POST['submit'])){
    $db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['date']}')");
    $mesaj = "<div class=\"message success\"><h3>Success!</h3><p>User successfuly added!</p></div>";
}

$users = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users`"));
$active = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='0'"));
$banned = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='1'"));
?>
<body>
    <div id="wrapper">
        <header id="page-header">
            <div class="wrapper">
                <div id="util-nav">
                </div>
                <h1>Admin Panel</h1>
                <nav id="main-nav">
                    <ul class="clearfix">
                        <li><a href="index.php">Dashboard</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=requests">Requests</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=users">Members</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=settings">Settings</a></li>
                        <li class="active"><a href="index.php?x=news">news</a></li>
                        <li id="quick-links" class="fr">
                            <li id="upgrade" class="fr"><a href="logout.php">Log Out</a></li>
                        </li>
                    </ul>
                </nav>
            </div>
            <div id="page-subheader">
                <div class="wrapper clearfix">
                    <nav id="sub-nav">
                    <ul>
                    <li class="active"><a href="index.php?x=news">Add news</a></li>
                    <li><a href="index.php?x=news-new">Delete and edit news</a></li>
                    </ul>
                    </nav>
                </div>
        </header>
        <section id="content">
            <div class="wrapper">
                <section class="grid_6 first top">
                    <div class="columns leading">
                        <div class="grid_6 first"><? echo $mesaj;?>
                        <form id="form" method="post" class="form widget">
                                <header><h2>Add news</h2></header>
                                <section>
                                    <fieldset>
                                        <dl>
                                            <dt></dt><dd><label>Posted By</label><input type="text" name="postedby" value="" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>subject</label><input type="text" name="subject" value="" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>News</label><textarea name="news"></textarea><br /></dd>
                                        </dl>
                                    </fieldset>
                                    <hr />
                                    <button class="button button-green" type="submit" name="submit">Submit</button>
                                    <button class="button button-gray" type="reset">Reset</button>
                                </section>
                            </form>
                        </div>
                    <div class="clear">&nbsp;</div>
                </section>
                <aside class="grid_2 top">
                    <div class="accordion">
                        <header class="current"><h2>Users</h2></header>
                        <section style="display:block">
                            <dl>
                                <dt>Paid Users (<?=$active?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-green"><span style="width: <?= @percent($active, $users);?>%;"><b><? echo @percent($active, $users);?>%</b></span></div></dd>
                                <dt>Unpaid Users (<?=$banned?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-red"><span style="width: <?= @percent($banned, $users);?>%;"><b><? echo @percent($banned, $users);?>%</b></span></div></dd>
                            </dl>
                        </section>
                    </div>
                </aside>
                <div class="clear"></div>
            </div>
            <div id="push"></div>
        </section>
    </div>

    <footer id="page-footer">
        <div id="footer-inner">
            <p class="wrapper">All rights reserved &copy; <?=date('Y')?> <a href="http://mn-shop.net" target="_blank">MafiaNet</a></p>
        </div>
    </footer>
</body>

håber nogen kan hjælpe har rudet med det i et par dage nu
er ikke god til php og mysql
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2012 - 19:55 #1
<ole>

Hvornår opstår fejlen? Hvilken handling udløser fejlen?

Har du i øvrigt overvejet at lukke dine gamle tråde?

/mvh
</bole>
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 20:13 #2
Når jeg prøver at redigere en nyhed i mit admin panel opstår fejlen og den siger følgende:

SQL Error: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE `id`='2'' at line 1:

Og jeg ved ikke helt hvordan man lukker tråde.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 20:34 #3
Der kunne være et komma for meget i denne linie:

    $db->Query("UPDATE `users` SET `postedby`='{$_POST['postedby']}', `subject`='{$_POST['subject']}',`date`='{$_POST['date']}', WHERE `id`='{$id}'");
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 20:45 #4
Kan du evt. Rette det? Jeg er rimelig dårlig til sql. :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 20:58 #5
Nu kunne jeg være rigtig ond ved dig, og bare sige det, men det lærer du ikke noget af.

Så jeg er flink i den søde julemåned, og beder dig kigge på (f.x.) http://www.1keydata.com/sql/sqlupdate.html for at se hvordan en UPDATE ser ud, og så ser du om det ligner det du selv skriver.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 21:13 #6
tak jeg fandt fejlen og nu virker det

og så er der lige en anden ting. som i kan se på koden nedunder skal den tilføje dato til mysql databasen men den tilføjer ikke den rigtig dato den tilføjer 31-12-1969 kan i finde fejlen

<?
if(isset($_POST['submit'])){
    $db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['date']}')");
    $mesaj = "<div class=\"message success\"><h3>Success!</h3><p>User successfuly added!</p></div>";
}

$users = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users`"));
$active = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='0'"));
$banned = $db->GetNumRows($db->Query("SELECT id FROM `users` WHERE `banned`='1'"));
?>
<body>
    <div id="wrapper">
        <header id="page-header">
            <div class="wrapper">
                <div id="util-nav">
                </div>
                <h1>Admin Panel</h1>
                <nav id="main-nav">
                    <ul class="clearfix">
                        <li><a href="index.php">Dashboard</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=requests">Requests</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=users">Members</a></li>
                        <li><a href="index.php?x=settings">Settings</a></li>
                        <li class="active"><a href="index.php?x=news">news</a></li>
                        <li id="quick-links" class="fr">
                            <li id="upgrade" class="fr"><a href="logout.php">Log Out</a></li>
                        </li>
                    </ul>
                </nav>
            </div>
            <div id="page-subheader">
                <div class="wrapper clearfix">
                    <nav id="sub-nav">
                    <ul>
                    <li class="active"><a href="index.php?x=news">Add news</a></li>
                    <li><a href="index.php?x=news-new">Delete and edit news</a></li>
                    </ul>
                    </nav>
                </div>
        </header>
        <section id="content">
            <div class="wrapper">
                <section class="grid_6 first top">
                    <div class="columns leading">
                        <div class="grid_6 first"><? echo $mesaj;?>
                        <form id="form" method="post" class="form widget">
                                <header><h2>Add news</h2></header>
                                <section>
                                    <fieldset>
                                        <dl>
                                            <dt></dt><dd><label>Posted By</label><input type="text" name="postedby" value="" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>subject</label><input type="text" name="subject" value="" required="required" /></dd>
                                            <dt></dt><dd><label>News</label><textarea name="news"></textarea><br /></dd>
                                        </dl>
                                    </fieldset>
                                    <hr />
                                    <button class="button button-green" type="submit" name="submit">Submit</button>
                                    <button class="button button-gray" type="reset">Reset</button>
                                </section>
                            </form>
                        </div>
                    <div class="clear">&nbsp;</div>
                </section>
                <aside class="grid_2 top">
                    <div class="accordion">
                        <header class="current"><h2>Users</h2></header>
                        <section style="display:block">
                            <dl>
                                <dt>Paid Users (<?=$active?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-green"><span style="width: <?= @percent($active, $users);?>%;"><b><? echo @percent($active, $users);?>%</b></span></div></dd>
                                <dt>Unpaid Users (<?=$banned?>)</dt>
                                <dd><div class="progress progress-red"><span style="width: <?= @percent($banned, $users);?>%;"><b><? echo @percent($banned, $users);?>%</b></span></div></dd>
                            </dl>
                        </section>
                    </div>
                </aside>
                <div class="clear"></div>
            </div>
            <div id="push"></div>
        </section>
    </div>

    <footer id="page-footer">
        <div id="footer-inner">
            <p class="wrapper">All rights reserved &copy; <?=date('Y')?> <a href="http://mn-shop.net" target="_blank">MafiaNet</a></p>
        </div>
    </footer>
</body>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 21:17 #7
Det afhænger af hvad der står i $_POST['date'] - mysql kræver at formatet er fx for i dag: 2012-12-16
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 21:25 #8
hvad mener du den skal jo oprette datoen i mysql databasen  hver gang man opretter en nyhed. den opretter den forkerte dato det vil side 31-12-1969 der må være en fejl i koden og jeg kan ikke se den
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 21:33 #9
Hvis det sker i linien

    $db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['date']}')");

så bruger den vel, hvad der er tastet ind. Hvad skriver du i det felt?
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 21:40 #10
det rigtig den bruger hvad der er tastet ind og det sker i linien

det jeg taster ind er postedby , subject, news det jeg prøver på er når jeg taster de 3 ting ind så tilføjer den selv dato automatisk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 21:47 #11
Du bliver nødt til at være mere præcis: Er det den linie, jeg har nævnt, hvor denne dato bliver indsat? I givet fald kommer den fra den <form>, der er på den foregående side. Og så er det særdeles interessant at vide hvad der står i det pågældende felt.
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2012 - 22:08 #12
<ole>

31-12-1969 er dagen før 'UNIX Big Bang'. Kunne det mon tyde på, at $_POST['date'] er -1 eller false (... og derfor -1)?

Eller kunne det skyldes, at date er en datatype, og MySQL kløjs i det ord som feltnavn? Prøv, om lidt back-ticks evt. vil hjælpe:

$db->Query("INSERT INTO `news` (`postedby` , `news` , `subject` , `date`) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['date']}')");

Hvad står der i $_POST['date'], hvis du echo'er den?

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. december 2012 - 22:11 #13
Ahhh ... "når jeg taster de 3 ting ind så tilføjer den selv dato automatisk ". Så skal du ikke have date med i din INSERT.

Her dit felt i databasen den korrekte datatype - og det er sat til at autoudfylde - bør SQL'en se sådan ud:

$db->Query("INSERT INTO `news` (`postedby` , `news` , `subject`) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}'");
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. december 2012 - 22:12 #14
Men det var en god dag. 31-12-1969. Jeg husker noget med en hel del rom og cola om aftenen.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 22:15 #15
denne kode du har nævnt her  $db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['date']}')"); tilføjer tingene til mysql databasen

så har jeg en side der viser alle nyhederne

<?php
$sql = $db->Query("SELECT * FROM `news`");
$num = $db->GetNumRows($sql);
for($j=1; $output = $db->FetchArray($sql); $j++)
{
    echo $output['subject'].'<br />';
    echo $output['news'].'<br / >';
    echo date('d-m-Y', $output['date']).'<br / >';
    echo 'Posted by '.$output['postedby'];
    echo '<hr />';
}
?>

jeg skal bare have den sådan til at når jeg skiver en nyhed udfylder jeg de tre felter  og så tilføjer den dato selv
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
16. december 2012 - 22:34 #16
okay nu fostår jeg. jeg skal have date med  i min INSERT hvordan tilføjer jeg så date kode ser sårdan ud  if(isset($_POST['submit'])){
Avatar billede olebole Juniormester
17. december 2012 - 00:20 #17
@Erik: Dér fik du lige gang i min gamle, støvede SyQuest og indre Technicolor!

Kaj var sjov at hænge ud med - blandt mange andre grunde fordi hans far havde et krudtværk i Nordsjælland. Den sommer var Kaj kommet i lære som værkstøjsmager og havde lært at skrue propper i enderne af et 30 cm damprør - og give dem en svejsesøm for 'en sikkerheds skyld'.

Den aften skulle 'svendeprøven' bestås hos Alex, hvis forældre var på jule-/nytårsferie. I gennemgangen til gården efterlod den imponerende fejring et meterstort hul ned til kælderen. Ydermuren, som røret lå op ad, var revnet mange meter op. Der var ikke et helt vindue op til trediesals højde i gården. Kaj led af en akut, udpræget mangel på trommehinder - og overalt, hvor afghanerpelsen ikke dækkede var kroppen spættet af skidt, der blev tatoveret ind i huden.

Det år måtte Kajs far lave rigtig meget krudt for at få råd til erstatningen - og Kaj fik læst op på emnet 'Langsomtbrændende lunter'!

@iceicepepsi: Min pointe med #13 var sådan set at udelade date. Det kræver dog, at du sætter feltet til f.eks. TIMESTAMP og CURRENT_TIMESTAMP som default værdi. Så autoudfylder feltet ved INSERT.

Bruger du en af MySQL's tidstyper, bliver tider og intervaller langt lettere at håndtere på længere sigt. MySQL har en hel del indbyggede funktioner til dette
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2012 - 09:17 #18
Vi har sandelig en del, forskellige, mindeværdige ting at kigge tilbage på ;)

Men som der er forskellige ting at tage sig til nytårsaften, så er der også forskellige måder at løse spørgerens problem. Ole foreslår at "tabellen" selv sætter datoen ind, som en slags sideeffekt - li'som Kaj fik en lille sideeffekt.

Man kan også direkte sætte den ind i SQL-sætningen:

$db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['postedby']}', '{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', now())");
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
17. december 2012 - 15:25 #19
tak dato virker nu så lige en sidste spørgsmål inden jeg lukker  jeg har tre ting jeg selv taster ind i mit admin panel

postedby , subject, news

vis jeg så vil lave sådan at jeg kun istaster 2 ting ind  det vil side
subject, news

og jeg så tryker på submit  at så vil den tilføje username på den der er logget ind til postedby
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2012 - 15:35 #20
Du er nu slet ikke færdig endnu ... men det kommer Ole nok tilbage til.

Hvordan har du registreret hvem der er logget ind? Som en sessions værdi?
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
17. december 2012 - 15:52 #21
ja Som en sessions værdi
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2012 - 17:12 #22
Så burde det være nok at udskifte $_POST['postedby'] med den den værdi.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
17. december 2012 - 17:35 #23
jeg fostår ikke hel hvad du mener  kan du ikke forklarer det mere i detaljer  jeg skal udskifte $_POST['postedby'] men hvordan
min kode ser sådan ud

if(isset($_POST['submit'])){
    $date = mktime();
    $db->Query("INSERT INTO `news` (postedby , news , subject , date) VALUES('{$_POST['news']}', '{$_POST['subject']}', '{$_POST['postedby']}', '$date')");
    $mesaj = "<div class=\"message success\"><h3>Success!</h3><p>news successfuly added!</p></div>";

min kode der viser de er logget ind ser sådan ud

<?php
  if (isset($_SESSION['loginadmin']))
      echo "Du er logget ind som: ".$_SESSION['loginadmin'];
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. december 2012 - 21:22 #24
Du kan prøve at udskifte det med $_SESSION['loginadmin']
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
04. januar 2013 - 22:27 #25
lukker
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 22:34 #26
Hvad blev løsningen?
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
04. januar 2013 - 23:26 #27
#24
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 23:42 #28
- og du har på intet tidspunkt overvejet noget i stil med: "Tak for hjælpen, Erik."?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2013 - 23:46 #29
Det er altid fin underholdning at se dig brokke dig, Ole. Men du behøver kun gøre det på egne vegne.
Avatar billede iceicepepsi Nybegynder
04. januar 2013 - 23:48 #30
jo men det gik ligt for hurtig jeg er glad for hjælp jeg kan få derfor oprettet jeg mig på eksperten

Tak for hjælpen, Erik
Avatar billede olebole Juniormester
04. januar 2013 - 23:54 #31
Erik, jeg gør det kun i tråde, jeg selv har deltaget i. Det mindste, man kan gøre, nå man lukker en tråd, er at fortælle, hvorfor den lukkes - og så lige sige tak til de, der har brugt tid på at hjælpe. Det er ikke noget, jeg gør på dine vegne. Det gør jeg på vores alles vegne  =)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. januar 2013 - 23:59 #32
Pkt 1 ja. Mht punkt 2 - på mine vegne - ser jeg heller du bruger du din energi på at få en regnorm til at spille Bachs Præludium i C-dur på orglet i Vor Frue kirke.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2013 - 00:14 #33
Det forlyder, at Lars Lilholt adskillige gange er set betræde en scene med en violin under hagen - fastholdt af en evig stålsat, sydvendt mundvig. I det lys er alt vel muligt - selvom jeg nok ville foretrække en børsteorm og noget lidt mere rock'et  =)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2013 - 00:22 #34
Alternativt, og nok lidt nemmere, er at bruge en australsk giant gippsland - den har nok ikke et dansk navn - og lade den spille musik af John Cage, særlig een komposition. Den bør måske aflives og opbaveres i formaldehyd, men kunne faktisk have en aktiv rolle - i lang tid fremover.

Ups - det er vist en anelse off-topic.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2013 - 01:22 #35
Hmmm ... og jeg, der troede, at Gippsland var et område i det sydøstlige Australien!?!?

Engang i 70'erne kendte jeg en pige, som var Gibbgås. De brødre kom godt nok også fra Australien, men jeg vil ikke ligefrem kalde hende 'giant' - så der er nok alligevel tale om en anden art(?)
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2013 - 01:33 #36
Ahhhh ... det er sådan en slags stålorm på steroider! Så skal det vel være noget AC/DC-noget  =)

Det ville også åbne muligheden for at lukke Lilholt og Cage inde i en øver i et døgn ... i det forfængelige håb, at de har kedet hinanden ihjel længe inden  *D