Avatar billede SRiber Nybegynder
16. december 2012 - 07:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trigger funktion i SalesForce (Apex)

Hej Eksperter,

Har ikke kodet i små 10 år, men håber denne side stadig er lige så god som dengang.
Jeg sidder og prøver at gøre min arbejdsprocess en smule lettere ved at automatisere nogle forskellige trin vha. blandt andet en trigger funktion i SalesForce.
Det drejer sig specifikt om at jeg har en WuFoo.com form der genererer leads til min SalesForce konto. Denne del er sat op og virker fint.
Disse leads skal nu enten opdatere én tilsvarende Contact Role i en specifik Case eller oprettes som en ny Contact med en specifik Contact Role i den relevante Case.
Der lyder muligvis en smule indviklet, men jeg tror egentlig det er meget nemt, jeg har bare ikke tid til at sidde og læse hele kodningsmanualen og håber derfor der er én venlig sjæl der kan hjælpe mig. Jeg forestiller mig at koden skal se nogenlunde således ud (men det er selvfølgelig bare min amatør forestilling):

trigger UpdateCaseContactRole on Lead (after insert)
{

    //Retrieve Lead data after a new Lead has been Created
    Lead theLead = trigger.new[0];
    if(theLead.description <> null)
    {
            //Update the CaseContactRole
            Case theCase= [Select ContactRole,IsUpdated from Lead where caseID=:theLead.description];

            //Check to see if lead does not exist as a contact for this case
            if(theLead.email<>LOOKUPFUNCTION OF CONTACTS IN CASE MATCHING ID IN LEAD DESCRIPTION)
            {
                //If lead does not exist as contact for case then create new
                Contact theContact= [CREATE NEW CONTACT WITH ROLE = CANDIDATE];
                {
                    //If lead does exist as contact for case then change role
                    if(theLead.email=LOOKUPFUNCTION OF CONTACTS IN CASE MATCHING ID IN LEAD DESCRIPTION)
                    {
                        //Change contact role to Candidate
                        theContact.Role = 'Candidate';
                        //apply the changes to the Case
                        update theCase;
                    }

Der er helt sikkert en masse fejl og mangler og et par steder kan man se at jeg ikke aner hvordan jeg laver en search function.

På forhånd tusind tak!

Mvh

Søren Riber
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2012 - 02:59 #1
Der er stadig nogle OK programmoerer herinde.

Men Apex er et lidt specielt sprog. Og der er mig bekendt ikke ret mange virksomheder i Danmark som bruger Salesforce.
Avatar billede SRiber Nybegynder
17. december 2012 - 06:22 #2
OKay, tak for kommentaren. Jeg endte med at faa det loest selv.