Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. december 2012 - 19:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre 2 div-bokse ved klik

Hey alle :D

Er igang med at lave en lille funktion.

Når man trykker på en div, eller et link (i dette tilfælde en div), så skal der ske noget med to andre div-bokse.

Her skal den ene div-boks vises, og den anden rykkes, når man klikker. Og når man så klikke igen, skal den ene div-boks rykkes tilbage hvor den var, og den anden div-boks skal skjules igen.

Har fået den til at udfører den første funktion, men ved ikke hvordan man laver den anden funktion (hvor man klikker igen)

Min kode:

<script type="text/javascript">
$(function(){
    $("#clickme").click(function() {
        $(".SideArea").css('display','block');
        $(".box").css('left','300px');

  });

</script>

<div id="clickme" style="width: 20px; height: 20px; background: #F00;"></div>

<div class="SideArea" style="width: 200px; height: 200px; background: #0F0; display: none;"></div>

<div class="box" style="width: 100px; height: 100px; background: #00F; left: 0;"></div>

Håber det er forståeligt nok :)

Nogle der kan hjælpe? :)

- Yaxxe
Avatar billede claes57 Ekspert
15. december 2012 - 21:12 #1
skal class ikke efter style - sidstnævnte har jo ret, og så skal den, der rettes i, være nævnt sidst.
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. december 2012 - 21:18 #2
Der er også i style, der skal rettes
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2012 - 22:04 #3
<ole>

Er det ikke noget i retning af:

$(function(){
    $("#clickme").click(function() {
        var elmArea = $(".SideArea");
        if (elmArea.css('display')!=='block') {
            elmArea.css('display','block');
            $(".box").css('left','300px');
        } else {
            elmArea.css('display','none');
            $(".box").css('left','');
        }
    });

/mvh
</bole>
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. december 2012 - 22:17 #4
olebole

You just made my day! :D

Send et svar, og du får point.

Et sidste spørgsmål. I stedet for at sætte left til "", er det så muligt at fjerne 'left' attributen helt?
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2012 - 22:40 #5
Ellers tak, jeg samler ikke point. Du lægger bare selv et svar og accepterer det, så tråden lukkes  =)

Når du sætter værdien af left til en tom streng, fjernes den helt fra elementets styleobjekts cssText - så den er helt væk  =)
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2012 - 22:45 #6
PS: Hvis du i et stylesheet har sat elementets left-værdi, vil denne værdi igen være gældende, når du sætter left til en tom streng på elementets styleobjekt.

Det er to forskellige ting - og en værdi på styleobjektet vil altid 'overtrumfe' en værdi i et stylesheet. Den vil ikke overskrive værdien - blot 'overtrumfe' den. Fjerner vi værdien fra styleobjektet, eksisterer (og virker) værdien i stylesheet'et, som sagt, stadig  =)
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. december 2012 - 22:47 #7
Aha.. Kan jeg godt se nu :)

Siger mange tak for hjælpen ;)

- YaXxE
Avatar billede TheYaXxE Juniormester
15. december 2012 - 22:47 #8
Lukket :)