Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 18:42 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Asus N53Sv installations filer

Hej alle derude.

Jeg har en asus computer, som er siden februar. Den begyndte at blive MEGET langsom, og den frøs alle mine åbne ting rimelg ofte efterhånden. Den har 6gb ram, win7, i7 processor og jeg tænkte det er løgn. Så jeg reinstallerede den. Jeg brugte en normal win7 installations cd fordi de der asus programmer har skabt en del problemer, fx med at windows stifinder ikke svare. Jeg googlede det og fandt frem til at det var pga et asus program der hedder asus webstorage.
Men ihvertfald, efter den installation skete det samme, alle mine programmer og åbne vinduer fryser konstant, hvilket er MEGET irreterende! Derefter tænkte jeg at jeg nok alligevel burde installere windows forfra med asus's installation.
Så jeg genstarter windows og trykker f9, men den siger at filerne ikke findes til windows.. what to do?
Kan man få dem igen på en eller anden måde? Og bårde de ikke næsten ligge i bios, siden man fjerner alt når man reindstallere den?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 18:58 #1
Og du har så ikke lave de recovery cd ere man bør gøre som det første man bliver bedt om?
Problemet her kunne være at du har slettet din recovery partition når du installerede med Win 7 cd
Men problemet ligger ikke i din Windows. Det er sandsynligvis hardwarefejl du har, og jeg tror det er ram som er synderen.
Ram kan testes med memtest86:
http://www.memtest86.com/download.html
vejledning:http://www.memtest86.com/tech.html
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:03 #2
Hmm Kan selvfølgelig også være et varmeproblem, da det er en bærbar
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:06 #3
Det er nok det der er sket, fordi da jeg reinstallerede den slettede jeg det.. DOH!
Er det muligt at få filerne tilbage?

Nice, vil lige prøve og køre den her i aften.

Hvis det nu er hardware fejl, kan jeg vel få nogle nye i den butik hvor jeg købte den, siden den er under 1 år? Eller hvordan er det lige det er?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:15 #4
Det er  sikkert ikke muligt at få filerne tilbage.
Du skal ikke regne med at "få", da du garanteret i det gamle setup har haft muligheden for at lave dem selv.
Men jeg vil da tro du kan købe et sæt recovery cdere der hvor du købte pc. Men du skal forvente at selv komme til lommerne.
Men hvorfor bruge penge på på det?
Var di programmer der fulgte med så gode?
Har set et par af disse computere, og synes de fleste er crapware.
Du kan jo installere med Win 7 cd hvis det er samme version som der var på den bærbare. Du bruger bare din egen nøgle.
PS Formoder cd er en OEM version.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 19:15 #5
det kan du muligvis med det her program - der findes indtil mange af dem

http://www.easeus.com/partition-recovery/

hvilken Windows version er det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 19:19 #6
så lige det var win 7 men det kommer an på version en havd du kan hente

der er kommet lidt flere til siden sidst

http://www.wincert.net/forum/files/file/12-windows-7-sp1-refresh-iso/

det er bare hvis du ikke har win 7 liggende på cd

få hevet nummeret ud af maskinen der bruges til install

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 19:20 #7
hvad              skal der stå
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:21 #8
Home premium med 64 bit.

Nej, de fleste programmer er crap, og brugte dem ikke, men lige pt kan jeg ikke bruge de der knapper til at skrue op og ned for fx lyd, og det er ret irretetende i længden..
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:23 #9
Treatmenice:
Hvad for et nummer? Det til min windows cd eller?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:26 #10
Var cd du installerede med samme version som den der lå på den bærbare da du købte den så brug denne til at installere med og brug den nøgle der står  i bunden på den.
Knapper il at skrue op med er fordi du ikke har den rette driver.
Du bør kunne finde dem inde på Asus hjemmeside.
Prøver lige at kigge
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:27 #11
skulle kunne findes her:
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=N53SV&p=3&s=271
Vælg dit styresystem
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:29 #12
Der er i hvert fald noget hotkey driver kan jeg se
ATKACPI driver and hotkey-related utilities
Står under utilities
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:30 #13
Okay super. Det med driverne henter jeg nu.

Det med versionen, jeg bruger den rette cd til den rette kode, en jeg fik fra tekniske skole, siden jeg går der nu...
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:30 #14
Jep, lige præcis den driver :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:38 #15
Hmm Det lyder nu lidt mystisk synes jeg, da de ikke kører med oem versioner.
Er ikke sikker på du vil få den til at virke til evig tid, og at du måske hellere skulle have din egen der passer til din nøgle i bunden.
Men driverne dem skal du så alligevel bruge det er ikke spildt.
Hent det hele ned og brænd det ud på cd er min anbefaling.
Om du så skal bruge det hele er en anden sag. Men så har du dem og behøver ikke at hente ved en geninstallation senere
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:41 #16
Genialt, er rigtig glad for dine råd!

Lige et sidste spørgsmål, nu fik jeg ikke nogen win7 cd med, fordi filerne jo var på den i forvejen, men jeg har jo så en cd key til nogle filer der ikke eksistere, hvad gør man ved det? Køber en ny cd?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:47 #17
Se lige indlæg #6 som treatmenice lagde ind, og se om der er noget brugbart der
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:48 #18
Har du også afprøvet #5?
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:52 #19
Sidder og skriver over mobilen, og har ikke lige fået det testet, fordi computeren genstarter en del til drivere.. der var et par stykker der manglede :)

Kigger på det om lidt...

Jeg er dog lidt ny til det her, og kan ikke huske hvordan jeg giver dig de her point, ville jo nødig komme til og give dem til mig selv xD
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 19:57 #20
Okay lad os nu se hvad løsningen bliver.
Kunne tænkes at der er flere indlæg du kan bruge, så der er flere svar der skal lægges.
Du beder om svar når løsningen foreligger.
Er der løsninger fra både jg og treatmenice du kan bruge vil jeg da anbefale du beder os begge om at lægge svar som du så bagefter accepeterer.
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 19:59 #21
Okay på den måde :)
Er rigtig glad for jeres hjælp!

Ser ud til at driverne klarede de fleste problemer!
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 20:14 #22
Så er alle drivere installeret igen, og det sjove er så at efter jeg genstartede den, kommer der et vindue om at jeg bør tage en backup af mit windows, mit spørgsmål er så bare om det er backup af win7 eller bare en normal backup af ens private dokumenter osv?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 20:36 #23
Står der sikkerhedskopiering eller hvad skrives?
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
14. december 2012 - 21:17 #24
Ja, der står sikkerhedskopi, så det er nok bare en backup af mine private filer...

Alt virker som det skal nu, så jeg er rigtig taknemlig for de ting du har gjort for mig.

Så hvis du vil skrive et svar til dette opslag, kan du lige få de der point.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. december 2012 - 09:30 #25
Jeg mener også at det primært er til egne data.
Jeg er glad for pc virker og lægger et svar.
Jeg bruger selv et program som laver image at hele drevet (Acronis), så her kan pc være oppe at køre igen på 15-20 minutter.
Der findes gratis alternativer til dette.
Macriium Reflect, Paragon oav.
Avatar billede Nikl0618 Nybegynder
15. december 2012 - 11:47 #26
Ja okay, det kunne man jo også bruge!
Der har vi dog en nas server herhjemme som gør det for os :)

Rigtig god jul!