Avatar billede MadsLundsen Nybegynder
14. december 2012 - 18:05 Der er 6 kommentarer

Er OOP nødvendigt for en php cms?

Jeg er i gang med at lave en cms, som kan redigere,tilføje og fjerne artikler, tilføje billeder, og indsætte nye sider til navigations baren.

Jeg vil gerne vide om det er nødvendigt, at programmere den fra en OOP vinkel? Eller er det bare en god practice for at lave bedre organiseret kode?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2012 - 18:24 #1
det er nok vigtigere at starte med at få designet mysqli ind til databasen.
Men ellers så kan include ting vel opfattes som en oop - og det er jo praktisk til fx en php med alle fil/artikel-kald, og en til menuopbygningen.
Du kan starte med at lave siderne individuelt, og så bagefter gå koderne igennem, og samle det op i fælles-rutiner.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. december 2012 - 19:03 #2
Er det noget du kun skal lave en gang, så nej. Men man kan jo aldrig vide. Arbejder du professionelt med det, må du jo se hvad der er kutyme i firmaet, de fleste større firmaer vil nok kræve oop.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2012 - 19:15 #3
Og hvis du laver det én gang, og skal vedligeholde det for en kunde fremover, så brug oop - det mindsker dit fremtidige arbejde.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. december 2012 - 19:25 #4
#3
Der kan det nok klares med almindelige funktioner.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. december 2012 - 01:35 #5
Er det noedvendigt at bruge OOP fremfor PP for at lave et CMS?

Det afhaenger meget af hvad der helt praecist hvad der menes med noedvendigt!

Vaere teknisk muligt: nej
Vaere lovligt nej: nej
Goere et professionelt indtryk: ja
Goere systemet nemmere at vedligeholde fremover: ja [med visse forbehold]

Lad os tage en bil analogi.

:-)

Er det noedvendigt at en ny bil har benzin indsproejtning fremfor karburator?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2013 - 04:30 #6
mads?