Avatar billede per2edb Praktikant
14. december 2012 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Datoen kan ikke findes i DLookup

I access 2007 VBA har jeg:

Dim  AddDate As Date

AddDate = CDate(Format(Me.[Ønsket_Lev_Dato], "dd-mm-yyyy"))

LeveranceId = Nz(DLookup("LeveranceId", "Ordre_Leverancer", "[Ønsket Lever Dato]=" & AddDate & ""))

Hvor datoen i DB er lagt ind som kort datoformat og vises som f.eks  14-12-2012

LeveranceId kan ikke findes. Kommer ud som 0 ?
Kan i hjælpe
Avatar billede anlu Nybegynder
14. december 2012 - 16:39 #1
Prøv med dette i stedet:

Dim  AddDate As String

AddDate = "#" & Format(Me.[Ønsket_Lev_Dato], "mm/dd/yyyy")) & "#"

LeveranceId = Nz(DLookup("LeveranceId", "Ordre_Leverancer", "[Ønsket Lever Dato]=" & AddDate ))
Avatar billede per2edb Praktikant
14. december 2012 - 18:03 #2
Desværre det virker ikke
Der mangler en parantes i første linie men heller ikke med denne virker det
Fejlkode:  Type Mismach
Avatar billede anlu Nybegynder
15. december 2012 - 02:01 #3
Nå ja, jeg kan godt se at der ikke lige var helt lige mange venstre- og højreparenteser :-)

Type mismatch skyldes måske at du ikke har ændret erklæringen af AddDate til type String, sådan som jeg har prøvet at fremhæve?
Avatar billede per2edb Praktikant
15. december 2012 - 11:04 #4
Det virker ikke.
Datoen er lagt ind med:
AddDate = CDate(Format(Me.[Ønsket_Lev_Dato], "dd-mm-yyyy"))
Ikke mm/dd/yyyy
Inputmasken er ikke formateret (kan det være fejlen?)
Jeg har prøvet STRING -virker heller ikke
Avatar billede anlu Nybegynder
15. december 2012 - 18:19 #5
Jeg tror ikke det har noget med inputmasken at gøre - men blev lige opmærksom på at "/" fortolkes specielt og derfor skal have et escape-tegn, så prøv med formatet
"mm\/dd\/yyyy"
i stedet.

I VBA skal benyttes formatet #mm/dd/yyyy# for datoer uanset regional settings.

Jeg går ud fra at feltet er et dato-felt og at du har tjekket at det ser rigtigt ud i selve tabellen.
Avatar billede per2edb Praktikant
18. december 2012 - 11:13 #6
Så fik jeg det til at virke.
Det var havelågerne # der manglede
Tak for din hjælp
Vil du lave det så du kan få point
Avatar billede anlu Nybegynder
18. december 2012 - 14:04 #7
Godt du fik det til at virke :-)