Avatar billede fredand Forsker
13. december 2012 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Why is my queryString preserved?

Hello!

I got a link in a struts 2 app:

<a href="productview.action?productid=<s:property value="id" />" class="a_blue" target="_top" >More info / Order now</a>

the output looks like:

<a href="productview.action?productid=2" class="a_blue" target="_top" >More info / Order now</a>

After entering it the output of all my other links got the param productid as well even dough I did not add it my self like:

<a href="/mysite/welcomeLink.action?productid=2" class="a_white">home/about</a>

The code for the above link is just:

<a href="<s:url action="welcomeLink"/>" class="a_white">home/about</a>

So if any one got the answer why the queryString is preserved just let me know.

Best regards
Fredrik
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. december 2012 - 15:46 #1
Skal du ikke have " før 2 i stedet for før /mysite...

<a href="/mysite/welcomeLink.action?productid=2" class="a_white">home/about</a>

Skal være:
<a href=/mysite/welcomeLink.action?productid="2" class="a_white">home/about</a>

<a href=productview.action?productid="<s:property value="id" />" class="a_blue" target="_top" >More info / Order now</a>
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. december 2012 - 15:50 #2
Glem min kommentar, det er jo helt ved siden af det jeg siger, ser jeg nu når man ser det skrevet. Sorry.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2012 - 17:03 #3
Som jeg laeser http://struts.apache.org/2.3.7/struts2-core/apidocs/org/apache/struts2/components/URL.html skal du nok erstatte:

<s:url action="welcomeLink"/>

med:

<s:url action="welcomeLink" includeParams="none"/>
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2012 - 17:05 #4
Men jeg er ikke sikker.

Og jeg synes at det er en rigtig grim default!
Avatar billede fredand Forsker
17. december 2012 - 11:59 #5
Hello Arne!

You were right:
includeParams="none"
...did not include the params.

I guess this feature is usefull in some way.

How ever thanks alot, and give a svar!
Best regards¨
Fredrik
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2012 - 15:35 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
17. december 2012 - 15:35 #7
sure it can be useful, but I really believe the default should be none