Avatar billede KHHP Juniormester
09. december 2012 - 00:59 Der er 1 løsning

VmWare "afliver" internetforbindelse

Hej
Jeg har i dag opdateret VmWare Fusion 5 fra v5.0 til v5.0.2 (900491) og er stødt ind i et problem med mine virtuelle maskiner. Inden opdateringen kunne jeg opsætte Bridge-connection til mit lukkede LAN-netværk(kabel) og også få tildelt en IP-adresse fra min DHCP-server(Windows 2008 Server) uden problemer, men efter opdateringen "afliver" VmWare min fysiske forbindelse til LAN-netværket så snart jeg starter en virtuel maskine med bridge-connection og jeg kan ikke få kontakt med DHCP-serveren før jeg genstarter den fysiske maskine. Dette gælder for både fysisk og virtuel installation, da jeg blot for de irriterende APIPA(169.254.x.x)-adresser. Problemet opstår ikke med Shared(NAT). Jeg har tjekket at det ikke er min DHCP-server der er problemet, da jeg har en ældre maskine med VmWare Workstation 9.0, som sagtens kan få tildelt en IP-adresse af serveren, uden at "aflive" forbindelsen, og jeg kan endda installere fra WDS i workstation 9 uden problemer. Nogen der har en god idé til hvorfor jeg mister forbindelsen?
Avatar billede KHHP Juniormester
09. december 2012 - 10:42 #1
Problemet er løst. Gik på jagt efter opdateret driver. Fik opdateret med officielle Realtek drivere og nu virker det igen