Avatar billede sth Novice
07. december 2012 - 13:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl håndtering i ASP

Jeg har en side der læser en data fra en fil og overføre disse data til en database.
som deter nu så virker det også ok, men jeg kunne frygte at der pået tidspunkt kommer en fil der ikke har det "rigtige" format og at indlæsningen så går gal

jeg ved man kan lave On Error Resume Next eller on error goto 0

jeg vil gerne at hvis der opstår en fejl så skal programmet gå til til en sub rutine og foretage sig nodet der (sende en mail eller evt skrive ned i en error log fil

nogen der kan hjælpe mig med lidt kode til dette ?
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2012 - 13:54 #1
If Err.Number <> 0 Then
  'do your stuff
End If
Avatar billede sth Novice
08. december 2012 - 13:35 #2
ja men hvor i koden indsætter jeg det vil jo gerne at programmet springer til fejl håndtering hvis der opstår en fejl, og altså ikke at jeg hele tiden tjekker for det
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2012 - 12:51 #3
Ikke helt forstået - du kan jo skrive hvad du vil i if'en og dermed bestemme om der skal springes til fejlhåndtering, om du skal fortsætte eller noget helt tredje?
Avatar billede sth Novice
13. december 2012 - 15:08 #4
lad os antage jeg har 200 linjer kode med en masse if, else, end if idn i mellem hinanden.

jeg vil være ked at at skulla have
If Err.Number <> 0 Then
  'do your stuff
End If

mellem hver af dem, jeg vil gerne at prgrammet springer ned til

If Err.Number <> 0 Then
  'do your stuff
End If

hvid der opstår en fejl

altså noget i stil med

"on error goto fejl"
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2012 - 18:51 #5
Avatar billede sth Novice
26. december 2012 - 22:00 #6
keysersoze:
jeg kan ikke få det il at virke som i
On Error GoTo ErrorHandler
  . . .
  Exit Sub
ErrorHandler:
  . . .
  Resume Next
End Sub

Det giver fejl

men kom md et svar så er der point for din tid :-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. december 2012 - 23:23 #7
skal ikke have point hvis det ikke kom til at virke - men fortæl evt hvilken fejl du ender med.
Avatar billede sth Novice
26. december 2012 - 23:59 #8
goto virker kun i VB ikke i vbscript
Avatar billede softspot Forsker
05. januar 2013 - 00:32 #9
Man kan, mig bekendt, ikke lave den slags i VBScript, så du er nødsaget til, at indsætte kald til en fejlhåndteringsrutine de steder, hvor du vil have kontrollen for fejl, desværre.

Jeg ville dog undre mig meget, hvis du i praksis, har brug for at indsætte fejlhåndtering efter hver linje. Kan du ikke antage en mere pragmatisk tilgang og lave fejlhåndtering på en blok af funktionalitet istedet...?
Avatar billede sth Novice
15. januar 2013 - 15:16 #10
jeg lukker