Avatar billede mckeene Nybegynder
06. december 2012 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nem jquery løsning - Website tilpasning til skærmopløsning?

Hejsa

Jeg er ved at lave min personlige portfolio som i kan se her: http://mmd3e12dae42.keaweb.dk

Det er med 4 "sider" som er den skifter til ved hjælp af anchor points og lidt jquery. Men findes der et nemt jquery script som kan hjælp til at tilpasse min side til brugerens skærmopløsning? (jeg er ikke den store koder)..
Avatar billede mckeene Nybegynder
06. december 2012 - 22:28 #1
evt. links til gode guides osv. vil jeg også blive meget glad for :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2012 - 22:45 #2
Det bør klares vha CSS - kig på begrebet Response Web Design.
Avatar billede mckeene Nybegynder
06. december 2012 - 23:00 #3
Da siden er nogenlunde som den skal se ud ville jeg gerne være fri for at skulle ind og ændre så meget i min css, og derfor høre om der ikke fandtes et script som kunne klare det for mig.
Avatar billede keysersoze Guru
06. december 2012 - 23:20 #4
Hvis siden ser ud som den skal har du vel ikke behov for at tage højde for skærmopløsning? Du får ikke et vidundermiddel, der automatisk løser din udfordring - enten må du leve med siden som den er og håbe at de besøgendes browsere selv zoomer siden efter behov ellers må du igang med din CSS og ad den vej tage højde for skærmopløsning.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2012 - 10:12 #5
Siden zoomer jo udemærket - går ikke i stykker : )
- Alle kan finde ud af at zoome, så hvorfor ændre på noget ?

Det sku' da lige være at en "side" fylder hele browser-vinduet ud (i højden)
efter man har zoomet (eller justeret sin PC-browsers størrelse)

snippet:
var resizeTimer = null
window.onresize = function()
    {
    if (resizeTimer != null) clearTimeout( resizeTimer )
    resizeTimer = setTimeout(function(){ resizeSide() }, 250) // vent lidt - der resizes måske stadig
    }

function resizeSide()
    {
    // Gør det her
    }

window.onload = resizeSide // kør funktionen straks efter siden er loadet

Siden er lidt "sjovt" opdelt - med 2 "maincontent" blokke, hver med 2 "section" blokke..
Det må være noget med at sætte ".section"s height..

Du kunne også prøve at sætte denne til 100% fra start..
- måske kan du helt slippe for at kode : )

NB: Man bør kunne spinne karusellen ved at klikke på billederne til højre og venstre.
- de to små navigationsknapper nedenunder er ikke så tydelige..
Avatar billede mckeene Nybegynder
09. december 2012 - 23:44 #6
æv at der ikke findes nogen magisk løsning ;)
Mange tak for det meget konstruktive svar !
Der er lidt at arbejde videre med.
Avatar billede mckeene Nybegynder
14. december 2012 - 17:05 #7
T4NK32 hvis du skriver et svar så har jeg point til dig :)
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2012 - 11:56 #8
et svar