Avatar billede raevdal Nybegynder
04. december 2012 - 22:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

9 pol seriel via USB på 64 bit Windows 7 profeesionel

Jeg har en Lenovo T530 med 64-bit Windows 7 Proffessionel.
Jeg har behov for en seriel port til nogle applikationer - mne har problmer med at installere driver til USB adaptoren. Jeg har forsøgt med tre forskellige typer. De to af dem med original leveret driver beregnet for 64 bit win 7. Det når den installere driveren melder den om fejl i .INF filen.

Er der en der sidder med et par gode råd?
Råd og vejledning der giver mig en løsning belønnes rundhåndet
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2012 - 22:42 #1
Installerer du driveren før du sætter adapteren i, eller hvordan er det beskrevet til denne?
Højreklikker du på driverfil og installerer med administrator rettigheder?
Avatar billede raevdal Nybegynder
04. december 2012 - 23:06 #2
Hejsa

Den første var skrevet som sæt adateren i og lade PC selv fidne driver.

Den anden (Sandberg) beskrev at man skulel instalelre driveren først og derefter tilslutte USB adapteren. Det går fint indtil jeg sætter adapteren i - så melder den fejl og den står med en fejl i enhedshåndtering
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 08:25 #3
http://support.lenovo.com/en_US/research/hints-or-tips/detail.page?DocID=HT073832

mon ikke bare det er din driver der skal opdateres

m.v.h
Avatar billede raevdal Nybegynder
14. december 2012 - 08:23 #4
Hejsa

Jeg har nu prøvet at opdatere drivere - men med samme neslående resultat. USB controlleren installerer sig fint men USB porten fejler. Den skriver at der er en fejl i .INF filen.

Er der nogle flere gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 09:51 #5
er denne driver du har prøvet med fra lenova

Intel USB 3.0 Driver

kunne tænke mig det skyldes noget med fejl på bundkort p.gr.a opdat ef en dens drivere

prøv at gå en helt anden vej bare for at udelukke

hent slimdrivers og lad dig registrere - den er gratis

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

så er det udelukket at det skyldes drivere eller også betyder det bare at den ikke er lavet

men det kan sagtens være en Windows fejl
man kan fjerne usb porten og genstarte og så vll den installere sig igen - det kunne måske løse det

n.v.h
Avatar billede raevdal Nybegynder
14. december 2012 - 14:26 #6
Hejsa

Tak for tipset med SLimdrivers.
Der er opdateret raden rundt og den har ikek flere gode forslag

Desværre kan jeg stadig ikke forbinde min USB Seriel. Driveren fejler stadig.
Når der skrives at fjerne USB porten helt - havd menes der så helt præcist? Bare så jeg er sikker på at få alt støvet med fra de guldkorn der komemr her :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 14:38 #7
usbdeview tjekker hvilke usb dimser som er tilsluttet pc. Er der flere af samme enhed og en af den ser  ud til at være tilsluttet kan der gå ged i det. Man kan med usb deview slee disse entrys og starte forfra:
http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 14:43 #8
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 14:44 #9
Avatar billede raevdal Nybegynder
17. december 2012 - 08:16 #10
Hejsa

Efter en weekend hvor Google har fået lov at levere oplysninger i stor stil er løsningen fundet.
Der manglende en systemfil: serenum.sys
Efter at have lånt den fra en anden PC så kan der installeres USB devices uden problemer
Der ligger en logfil 8setupapi.app.log og ) i driver biblioteket hvor man kan dykke ned og se hvad der går galt med installationen (%windir%\inf)

Tak for links til to gode værktøjer: usbdeview og Slimdriver
Det var ikke køsningen på problmet - men det fortjener næsten point alligevel. Smid lige et svar
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 10:05 #11
ok
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2012 - 17:36 #12
svar