Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 16:11 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal jeg bygge min hjemmeside op teknisk?

Hej goddag alle sammen ! : jeg skriver fordi jeg har lyst til at bygge en hjemmeside op men er ikke helt indforstået med om den skal bygges med frame med menu, hvor rammen skifter i framen når man trykker på menu punkter, eller om jeg skal lave hver side for sig, og så den skifter til en anden side hvergang altså således at menuen er på alle side bare med forskelligt indhold.
'
Hvad er det smarteste at lave jeg har kigget lidt på htmp php og mysql har i nogen forslag til om hvordan man kan gøre det simpelt teknisk flot og let?

Det skal lige siges at jeg skal lave en rimlig simpel fan side hvor der ikke skal være mere end højst op til 4-5 menu indhold punkter tak!.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 17:11 #1
prøv http://sitemagic.org/Dansk.html
det er php, og sider loades helt hver gang.
Hvis der ikke er behov for medlemsstyring, så kan det køre uden database.
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 19:18 #2
Hej tak for svaret er der mulighed for at man må bruge noget af de koder?.. Og hvad meneer du med medlemstyring for kan se at det virker uden databasen mysql og kan du uddybe det md medlemstyring og databasen.. Også må du godt smide et svar..
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. december 2012 - 19:57 #3
Det er bedst ikke at bruge frames. Med frames kan du ikke linke direkte til en underside... hvis du gør får du ikke menuen med.

Med PHP kan du have din menu i én fil også kan du bruge include() til at sætte din menu ind på alle siderne.

http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/kode_includeogrequire.php
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 20:01 #4
Sitemagic er næsten gratis (de skal have en lille reklame hvis du ikke vil betale 99kr for en licens).
Det er et CMS - dvs de har lavet meget af den svære php-kode, og du skal bare skrive dine sider ind i noget, der ligner en gammel Word-udgave. Resten styrer systemet for dig.
Hvis du vil, så kan du godt kode egne sider - de vil så kunne køres ind ret enkelt ved at du opretter en 'tom' side til din kode, og så kalder din kode der (det kommer så ind i en iframe på siden).

Hvis du vil styre medlemskartoteker eller andet, hvor brugere skal logge ind, så skal du bruge en database (fx mysql) - det kan sitemagic håndtere, men der er så mere arbejde til dig (mail til registerede personer med nyheder). Tilsvarende, hvis du vil have noget internt på siden med køb/salg/bytte så skal der noget kode udefra til (det kan ofte findes på nettet).
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 20:10 #5
Okay så der er mulighed at sende nyheder ud til registerede bruger, og hvordan kan man registere sig på siden når jeg nu har oprettet data base mysql med de tabeller.. Kan ikke se nogen opret bruger på siden kun admin login

Hvis jeg nu betaler de 99 kroner i licens vil de så siges at jeg ikke betaler nogen reklame og må jeg fjerne deres mærke (navn) fra siden eller hvordan og hvor ledes.. tak
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 20:23 #6
når jeg prøver og oprette tabellen på mysql databasen så skriver den følgenede  Fejl

SQL-forespørgsel:

/* Base */ CREATETABLEIFNOTEXISTS SMAttributes(

`key` varchar( 250)DEFAULT NULL ,
`value` varchar( 250)DEFAULT NULL
) ENGINE=InnoDB CHARACTERSET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci;

MySQL returnerede:
#1046 - No database selected
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 20:44 #7
og nu har jeg fået følgenede fejl på min index siden
An unhandled error occured

Unable to select data from data source 'SMMenu' - Table '101502.SMMenu' doesn't exist

Stack trace

#0 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/extensions/SMMenu/SMMenu.classes.php(906): SMDataSource->Select('*', 'parent = ''', 'order ASC')
#1 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/extensions/SMMenu/SMMenu.classes.php(879): SMMenuLoader::GetMenuItems()
#2 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/extensions/SMMenu/Main.class.php(17): SMMenuManager->LoadPersistentMenuItems()
#3 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/base/SMController.class.php(247): SMMenu->Init()
#4 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/base/SMController.class.php(106): SMController->autoExecuteExtensions('Init')
#5 /var/www/users/101502/misko.wep.dk/index.php(17): SMController->Execute()
#6 {main}
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 20:52 #8
nå jeg fandt ud af det .. men du må godt lige skrive ligge et svar og hvis du gider svare mig på det 2 sidste indlæg jeg skrev ville jeg blive glad tak!. det med licens point går til dig
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 20:57 #9
jeg laver ikke hele systemet for dig.
Følg vejledningen, og læg databasen ind i config.xml.php i linjen
    <entry key="DatabaseConnection" value="localhost;db;user;pass" />

Hvor du har medlemskartotek osv fra ved jeg ikke - det er den del, du selv skal lave (siderne kan så indbygges ret let bagefter i systemet).
Hvis du regner med få medlemmer, så kan du også køre det uden database: http://www.phpdeveloper.org/news/11940
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 21:03 #10
#3 i sitemagig har de enkelte sider sin eget link - og i dette kan så ligge lidt egenudviklet kode i en iframe. Men der linkes i sitemagic (hvis man ikke laver link fra sin egen kode til andet end en ny sitemagic-side).
Så lidt diciplin, og den er hjemme.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2012 - 21:16 #11
Sitemagic har flyttet deres support til facebook
https://www.facebook.com/SitemagicCMS
hvor du kan få hjælp.
Avatar billede Mad Mester
03. december 2012 - 21:24 #12
tak for svaret men må jeg godt bruge hele deres programmering og lave lidt om på designet også sætte en side på nettet ? eller er det ulovligt hvis jeg så fjerner deres navne så man ikke kan se hvor programmeringen stammer fra eller vil de så være ulovligt?tak
Avatar billede add2me.dk Nybegynder
04. december 2012 - 07:39 #13
har du overvejet at prøve wordpress
se mere  på www.expresscms.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2012 - 09:33 #14
du må ikke fjerne sitemagic-navnet.
Men kan pille ved alt andet (kode og design).
Du kan frit lægge det op som en hjemmeside på nettet.
Hvis du registrerer programmet (100kr) så forsvinder navnet.

Med en .htaccess kan du lave pænere links - fx mitdomæne.dk/klub i stedet for mitdomæne.dk/index.php?SMPagesFilename=klub.html
.htaccess skal bare indeholde de næste 4 linjer:
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([^/\.]+)/?$ index.php?SMPagesFilename=$1 [L]