Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. december 2012 - 16:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan ser jeg min kode igen

Hejsa.

jeg har lige et spørgsmål. Jeg har skrevet nogle tabeller osv, med en kode i. Jeg kan ikke helt se, hvordan jeg kommer ind og ser den kode igen. Når jeg trykker øverst på SQL, så får jeg bare den standard:

SELECT * FROM     WHERE 1

Hvis jeg nu gerne lige vil rette noget i min kode, hvor skal jeg så trykke henne?

http://oi48.tinypic.com/35l9n42.jpg

Kh Julie
03. december 2012 - 16:57 #1
Du har 'skrevet nogle tabeller med kode i'.  Det er ikke helt klart, hvad du mener med det.  Havde du en script noget i retning af dette?

CREATE TABLE producer(Id INT, Address VARCHAR(50), Name VARCHAR(50))

Et sådant script bliver ikke bevaret i databasen, kun resultatet, at du som du viser har en tabel med navn producer og med tre felter Id, Address, og Name, og hvor felterne har nogle egenskaber.  Hvis du vil rette noget i tabellen, for eksempel at adressen skal kunne være 100 tegn lang i stedet for som nu 50 eller at det skal hedde Adresse i stedet for Address, så går du ind på den side du viser i linket, i rækken Address klikker du på blyanten, og så får du en skærm hvor du kan indføre rettelserne.  Eller hvis du også vil have en kolonne med Telefonnr, så finder du der hvor der står 'Add 1 colum(s) at end of table ..... og klik på Go.  Så får du en skærm hvor du kan indføre hvad du vil have i den nye kolonne.

Hvis din kode også indeholdt noget i retning af

INSERT INTO producer VALUES(5, 'Slotgade 25', 'Jens Hansen')

og du vil have rettet eller tilføjet deti, så på den side du viser klikker du på Browse, og du finder den række du vil ændre, klikker på blyanten, og så får du en side hvor du kan indføre rettelserne.

Hvis du mener noget andet med 'nogle tabeller med kode i' eller hvis dit problem er noget andet end hvad jeg skriver om, så forklar videre.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
06. december 2012 - 18:43 #2
tak. ligger du et svar
06. december 2012 - 18:59 #3
Svar fra mig.
10. december 2012 - 18:52 #4
juliemusen, kom du fra det igen?  Du bad mig oprette et svar, og det gjorde jeg.  Kan jeg bede dig om nu at acceptere svaret, så tråden lukkes?