Avatar billede djsteiner Nybegynder
03. december 2012 - 14:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udvidelse af form

Hej med jer jeg er på udkig efter noget kode som kan bruges til udvidelse en form, på samme måde som på denne side:

http://www.homeaway.dk/search/refined/keywords:fra/sovepladser:6/sovevaerelser:2/arrival:2012-12-05/departure:2012-12-13

Jeg tænkte på noget jquery
Avatar billede olebole Juniormester
03. december 2012 - 15:44 #1
<ole>

Prøv at kikke på jQuery's show

/mvh
</bole>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
04. december 2012 - 11:53 #2
Hej Ole tak for dit link.

Jeg har kigget på det og prøver mig nu lidt frem.

Mit problem er nu at jeg gerne vil kunne vise og skjule en specifik div hvordan gør jeg det?

Skal jeg lave et nyt spørgsmål?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
04. december 2012 - 13:18 #3
Jeg prøvet sådan her er det helt håbløst?

<html>
<head>
    <script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.js"></script>
    <script>

          $(document).ready(function(){

          $("#showr").click(function () {
              var divname= this.value;
  $("div"+divname).show("slow")
  });

  $(document).ready(function(){

$("#hidr").click(function () {
    var divname= this.value;
  $("div"+divname).hide(1000);
});

    </script>
</head>
<body>

<div id="buttonsDiv">

<button id="showr" class="buttons" value="div1">Show</button>
<button id="hidr" class="buttons" value="div1">Hide</button>

</div>

<div>

<div id="div1" style="display:none">
Hello World
</div>

<div id="div2" style="display:none">
Test
</div>

<div id="div3" style="display:none">
Another Test
</div>

<div id="div4" style="display:none">
Final Test
</div>

</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2012 - 14:00 #4
$("#"+divname).show("slow")
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2012 - 14:03 #5
Dokumentationen for selectors. Det er denne, du skal bruge, når du kalder med en ID
Avatar billede djsteiner Nybegynder
12. december 2012 - 10:36 #6
Hej igen Ole så fik jeg tid til at kigge på det igen og er kommet frem til denne løsning som kan det jeg leder efter:

Tak for din hjælp!

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>jQuery anyDropDown</title>

<style type="text/css">

    * {font-family: Arial; font-size: 12px; margin: 0; padding: 0}
    body {margin: 20px}
    a {color: #ccc; text-decoration: none}
    a:hover {color: #fff}

    .dropdown_container {width: 215px; position: relative; margin: 0 auto; z-index: 1000}
    .dropdown {width: 210px; height: 22px; background: url(images/dropdown_bg.png) no-repeat; color: #fff; padding: 8px 0 0 10px}
    .dropdown_menu {background: #333; width: 220px; margin: -3px auto 0 auto; -moz-border-radius-bottomleft: 3px; -moz-border-radius-bottomright: 3px; -webkit-border-bottom-left-radius: 3px; -webkit-border-bottom-right-radius: 3px; position: absolute}
    .dropdown_menu ul {list-style: none; padding: 10px}
    .dropdown_menu ul li {display: block; padding: 0 0 3px 0}

</style>

<script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.js"></script>
<script type="text/javascript" src="jquery.easing.1.3.js"></script>
<script type="text/javascript" src="jquery.anyDropDown.js"></script>

<script type="text/javascript">
$(function(){

    $('.dropdown_container').anyDropDown({
        dropDownElem: '.dropdown', //the class name for your drop down
        dropDownMenuElem: '.dropdown_menu', //the class name for the drop down menu
        slideDownEasing: 'easeInOutCirc', //easing method for slideDown
        slideUpEasing: 'easeInOutCirc', //easing method for slideUp
        slideDownDuration: 200, //easing duration for slideDown
        slideUpDuration: 200, //easing duration for slideUp
        closeMessage: 'Click to close menu...'
    });

</script>

</head>

<body>

<div class="dropdown_container">

    <div class="dropdown">Please select a category...</div>

    <div class="dropdown_menu">
        <ul>
            <li><a href="#">Link Item 1</a></li>
            <li><a href="#">Link Item 2</a></li>
            <li><a href="#">Link Item 3</a></li>
            <li><a href="#">Link Item 4</a></li>
        </ul>
    </div><!-- .dropdown_menu -->

</div><!-- #dropdown_container -->

</body>
</html>
Avatar billede djsteiner Nybegynder
12. december 2012 - 10:39 #7
Lukke tid samler du stadig ikke på point Ole?

eller skal jeg selv smide et svar?

Tak for hjælpen
Avatar billede djsteiner Nybegynder
10. januar 2013 - 13:50 #8
lukketid
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2013 - 19:59 #9
Selvtak. Sorry, det havde jeg ikke set, men du har helt ret ... jeg samler ikke  *o)