Avatar billede madseksperten Nybegynder
03. december 2012 - 09:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ALTER TABLE, INSERT & UPDATE

Hejsa.

Jeg er ved at være lidt tidspresset ift, nogle afleveringsspørgsmål, jeg ikke helt kan finde ud af. Spørgsmålene lyder sådan:

1. Brug ALTER TABLE to at oprette foreign keys for din database, og kør den. Her sal ONUPDATE og ON DELETE inkluderes

2. Brug CREATE INSERT til at påvirke foreign keys constraints, og kør dem.

Hvis min ene tabel ser sådan ud:

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Customers` (
  `CNo` int(11) NOT NULL,
  `AccNo` int(11) default NULL,
  `Time` varchar(50) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`CNo`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Har i en ide til hvordan jeg får implementeres dette? Håber der er nogle der har tid til at hjælpe mig idag. Jeg skal nemlig aflevere kl 17.15 :-/

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede montago Praktikant
03. december 2012 - 16:13 #1
bare lav en cascade update/delete:
http://stackoverflow.com/questions/2914936/mysql-foreign-key-constraints-cascade-delete

når du så opretter/sletter i main, bobler handlingen videre til de tabeller som er refereret med foreignkey...

testen (2), foregår så bare ved at indsætte, update og delete fra din primær tabel....
Avatar billede madseksperten Nybegynder
06. december 2012 - 21:53 #2
Mange tak for det :-) Ligger du et svar?
Avatar billede montago Praktikant
06. december 2012 - 22:04 #3
oki doki... :)