Avatar billede Le_Clerk Nybegynder
02. december 2012 - 16:40 Der er 6 kommentarer

Problemer med visning af film fra PC til Fjernsyn

Hej, håber nogen herinde kan hjælpe mig..

Har et problem når jeg vil se film ( fx Netflix, streaming fra nettet) på mit fjernsyn.

Problemet er at når jeg kobler enhederne sammen ( med HDMI kabel ) kan jeg se det uden problemer for så lige pludseligt at opleve at farverne forsvinder og alt bliver i en blå/pink tone, når det sker kan jeg enten vente et minuts tid eller tage kablet ud og sætte det i igen, så kommer det til at se normalt ud igen..

Ved ikke om det er min driver den er galt med eller om det er noget med kablet ( har prøvet flere forskellige uden virkning )

Computereren er enAcer bærbar og Tv'et er et Phillips Lcd tv

På forhånd tak..
Avatar billede ntholm Nybegynder
02. december 2012 - 16:52 #1
Lyder det som om der er noget galt med ledningen eller stikket i computer/tv.

Når du sætter tv'et til - så sørger du for at skifte bærbaren til KUN at billede på TV'et?

Hvis din computer skal vise 2 skærmbilleder er det nemlig dobbelt arbejde. Og hvis videoen er i høj kvalitet - kan det være at dit gfx kort simpelthen ikke kan klare sagerne med 2 skærme ad gangen.

Hvis din bærbar ikke er den kraftigste.. og dit tv kører 1080p (fullHD) så kan det godt være problemet. Prøv at sæt dit tv til 720p fra computeren. (netflix er alligevel aldrig i 1080p) og det er kun et fåtal af deres film er i bare almindelig HD 720p.

Tjek hvad opløsning skærmen på din bærbar kører.. Hvis den er betydeligt lavere end dit fjernsyn - så er det nok problemet og så skal du ha en bærbar med bedre grafikkort.

Håber det hjælper.
Avatar billede ntholm Nybegynder
02. december 2012 - 16:57 #2
Er det kun er når du afspiller film? - eller også selv om du bare roder rundt ude i windows med den ekstra skærm sat til?
Avatar billede Le_Clerk Nybegynder
02. december 2012 - 18:13 #3
Hej tak for det hurtige svar, det er både når jeg ser film og roder rundt i windows..

Er ikke den skarpeste til det her computer ting..

men jeg syntes at kunne se at min primære
skærmopløsning er 1600 x 900 og min samlede tilgænglige grafiskehukommelse er 2813 MB og  dedikeret grafikhukommelse er 1024 MB..

Ved ikke om det er godt eller skidt, men håber det siger noget om det du mente..
Avatar billede ntholm Nybegynder
02. december 2012 - 20:08 #4
okay.. så er det ikke dét der er problemet ;)

Stort set alle bærbare idag - har en tast til at skifte frem og tilbage i skærmopsætning.. Og her har du sat den til kun at vise billede på tv'et?

har du windows7 - kan du kan også højreklikke på skivebordet -> skærmopløsning. Her kan du sætte den til KUN at bruge skærm 2.

Jeg har før oplevet problemer med at afspille film på en sekundær skærm, hvis jeg samtidigt har andre slået til, men ikke hvor den reagerer som du siger med blå/pink tone..

Hvis jeg var dig ville jeg google dit TV+din error og se om andre har haft lignende opleveler og evt. en fix - det samme med computeren.. derefter prøve med en anden ledning.. så må vi kunne finde ud af hvor fejlen ligger..
Avatar billede Le_Clerk Nybegynder
02. december 2012 - 20:29 #5
Ja, har sat den til at kun vise på Tv'et..

Vil prøve at google det og så tror jeg også at jeg giver det et skud med at smutte forbi den lokale kabelpusher og få et nyt kabel, kan være kvaliteten den er galt med..

Tak for rådene.. Opfølgning kommer når det er forsøgt..
03. december 2012 - 07:18 #6
Pssst: WIN7

[WindowsTasten] [P]

til at skifte mellem skærm(e) ...