Avatar billede haz Nybegynder
29. november 2012 - 14:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problem :udlæse value fra dynamisk dropdown i form

er der nogen der kan sige mig hvad der går galt og evt. om man overhovedet kan få fat i menuvalget på denne måde.

<form method='post'>
<select name="form_under">
<?php      while($dbfetch = $sqlquery->fetch_object())
{
  $udskriv=$dbfetch->title_id;
  echo'<option value="'.$udskriv.'">'.$udskriv.'</option>';
}                    }
?>
</select><br>
<input type='submit' value='Opret' name='submit'>
</form>
if (isset($_POST['form_submit']))
{$test=$_POST['form_under'];}
Avatar billede TryingToImprove Nybegynder
29. november 2012 - 14:46 #1
Kan det være fordi at din submit-knap kun har name="submit", når du tjekker på "form_submit"?
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2012 - 16:36 #2
<ole>

#1: Helt korrekt. Derudover bør man aldrig give elementer identifiers (name eller id), som har andre betydninger - f.eks. i JavaScript.

Derfor ville det være bedre at kalde knappen form_submit - og så teste på $_POST['form_submit']  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede haz Nybegynder
29. november 2012 - 20:14 #3
det kan der jo være noget om

men kan nogen sige mig om hvorfor jeg ikke får noget resultat i $test
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2012 - 20:29 #4
Jamen, det er jo hele essensen i det, vi skriver. Denne betingelse vil aldrig være opfyldt, når du ikke har et element med dét navn i formen:

if (isset($_POST['form_submit']))
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2012 - 20:34 #5
- derudover har du ikke noget at bruge dine 'Tuborg' parenteser til. Du kan nøjes med:

if (isset($_POST['form_submit']))
$test=$_POST['form_under'];

- stadig forudsat, at din knap hedder 'form_submit'
Avatar billede olebole Juniormester
29. november 2012 - 20:36 #6
- men du bør generelt ikke ukritisk anvende variabler, du ikke ved noget om. Derfor bør du ret beset skrive:

if (isset($_POST['form_submit']) && isset($_POST['form_under']))
$test=$_POST['form_under'];
Avatar billede haz Nybegynder
01. december 2012 - 14:06 #7
det har du ret i

tror mine fejl er opstået i mine desperate forsøg på at finde

$test fejlen.

fejlen lå i min value linje :(

smid et svar hvis i vil have point
Avatar billede olebole Juniormester
01. december 2012 - 16:19 #8
Ellers tak, jeg samler ikke point. TryingToImprove gav faktisk det korrekte svar allerede i #1, så de bør vel lande dér  =)
Avatar billede TryingToImprove Nybegynder
01. december 2012 - 18:07 #9
Argh, gi' mig, gi' mig, gi' mig!!! :D