Avatar billede Gamper Nybegynder
29. november 2012 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

update pivot vha VBA

Hej,
Jeg vil gerne opdaterer nogle pivottabeller, vha. VBA. Jeg har det meste på plads, men roder helt rundt i definering af dimensioner.
jeg har fx følgende kode:

Private Sub Command10_Click()

DoCmd.Hourglass (-1)

Dim DateSet As Range
Dim PivotDate As Date
Dim TradeDate As Date
Dim pt As PivotTable
Dim pf As PivotFields

'Print Reports
Workbooks.Open FileName:="I:\Risk Management\Automated reports\EGO reports\EOD Credit Exposure\Credit Exposure Clients Report.xlsm"

'picks date from calendar
Form_Control_View.MonthView7.SetFocus
TradeDate = Form_Control_View.MonthView7

Workbooks.Application.Sheets("Summary").Select

'Range("D4").Value = "test"
Set DateSet = Range("F4")
DateSet.Value = TradeDate
savechanges = True

'PivotDate = Sheets("Summary").Range("F4")
PivotDate = TradeDate

Worksheets.Application.Sheets("Summary").Select

Excel.ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
Excel.ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable2").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable2").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable4").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable4").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

Worksheets.Application.Sheets("tDKK").Select

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable2").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable2").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable3").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable3").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable4").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable4").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

Worksheets.Application.Sheets("full_List").Select

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("TradeDate").ClearAllFilters
ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate

Worksheets.Application.Sheets("Summary").Select

ActiveWorkbook.Close savechanges = True

DoCmd.Hourglass (0)
End Sub
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
29. november 2012 - 14:27 #1
Det er lidt svært at hjælpe uden at vide mere. Kunne du måske beskrive hvad der ikke virker (evt. linienummer), hvad det er du forsøger mm.

- Xenoxsis
Avatar billede Gamper Nybegynder
29. november 2012 - 14:38 #2
Yes - fejlen er "Application-defined or object-defined error",
og fremkommer i linjen:

Excel.ActiveSheet.PivotTables("PivotTable1").PivotFields("TradeDate").CurrentPage = PivotDate
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
29. november 2012 - 15:05 #3
Prøv:

ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotFields("TradeDate").ClearValueFilters
    ActiveSheet.PivotTables("Pivottabel1").PivotFields("TradeDate").PivotFilters.Add _
        Type:=xlSpecificDate, Value1:=PivotDate
Avatar billede Gamper Nybegynder
29. november 2012 - 15:23 #4
det ændrer ikk rigtig noget desværre - samme fejl, samme sted.