Avatar billede Haven Nybegynder
28. november 2012 - 17:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Error LNK2001/20019

Hejsa,

Jeg har brug for hjælp til, at compile et C++ projekt.
Når jeg forsøger, at compile det, kommer VS op med flere fejl, umiddelbart af samme type, f.eks.:

Error 1436 error LNK1120: 17 unresolved externals

Error 1427    error LNK2001: unresolved external symbol "class CNetAuth g_NetAuth" (?g_NetAuth@@3VCNetAuth@@A)

Error 1420    error LNK2019: unresolved external symbol "public: __thiscall CPacketEvent::CPacketEvent(void)" (??0CPacketEvent@@QAE@XZ) referenced in function "private: __thiscall CRylLoginServer::CRylLoginServer(void)"

Der er ingen reference til linje nr.

Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er det et problem med "External Dependencies", jeg har dog ikke kunnet finde nogle udråbstegn eller lign ud for de dependencies, som ligger i projektet.

Umiddelbart tror jeg, at projektet er blevet opgraderet, og problemerne måske kan være opstået som følge deraf.

Håber der er nogle som kan, og vil hjælpe :-)

Jeg takker på forhånd,

/Daniel.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2012 - 19:37 #1
Du mangler et library (en .lib fil) i din link.
Avatar billede Haven Nybegynder
28. november 2012 - 21:36 #2
Perfekt!! Tak.
Har dog stadig endnu et problem.
Nu får jeg istedet flg fejl:

Error 22 error LNK2019: unresolved external symbol __imp___fdopen referenced in function _gz_open

Samt:

Error    21    error LNK2019: unresolved external symbol __imp__clearerr referenced in function _gzclearerr

Umiddelbart ser det ud til at både fdopen & clearerr begge er standard c++ funktioner, så der skulle vel ikke mangle et library til dem? Begge fejl ligger i det library, som manglede. Får kun fejlen ved 3/6 af de filer som skal compiles.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2012 - 21:48 #3
Hvilken threading model bygger du til?
Avatar billede Haven Nybegynder
28. november 2012 - 21:50 #4
Multi-threading? "Runtime library".
Avatar billede arne_v Ekspert
28. november 2012 - 21:57 #5
/MT eller noget andet
Avatar billede Haven Nybegynder
28. november 2012 - 21:59 #6
Ja Multi-threaded /MT
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2012 - 01:18 #7
Kan du vise hvilke libs du linker med?
Avatar billede Haven Nybegynder
29. november 2012 - 09:58 #8
Ja, de er her: www.dmensing.dk/img/libs.png
Der er vist NFAuthClient, som der melder fejl.

Jeg synes bare det er mærkeligt den kun gør det ved 3/6 af projekterne i soloution'en.
Alle projekterne har de samme dependencies

Og mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede Haven Nybegynder
13. december 2012 - 10:06 #9
arne_v, vil du smide et svar :-)?
Der manglede som sådan ikke noget, efter jeg fandt det rigtige library. Den skal af en eller anden grund bare compiles to gange, og så er der ingen fejl og programmerne kører!

Tak for hjælpen,

Mvh.
Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2012 - 21:25 #10
ok