Avatar billede markus-king Nybegynder
25. november 2012 - 20:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP cURL

Hej,

Jeg er i gang med at udvikle et script, som jeg ikke kan komme ind på i detaljer.

Jeg arbejder dog med cURL, hvor jeg forsøger at logge ind på en ekstern hjemmeside, som jeg ikke ejer. Dette fungerer og den logger mig da også ind.

Problemet er dog, at jeg ønsker en bekræftelse på at jeg faktisk er logget ind. Den opretter jo ikke en SESSION således at jeg kan hente mere info fra siden når man er logget ind.

Mine overvejelser er at hente X antal tegn fra hjemmesiden (eksempelvis en sætning såsom "Du er nu logget ind som X") og derefter sammenligne om den nu også er i overensstemmelse med at man er logget ind på en bruger. Dette er dog ikke muligt når den ikke gemmer en SESSION.

Har I nogen løsning på dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 20:27 #1
Umiddelbart vil jeg mene at:
  logget ind = sessions erver side og session cookie cliemt side

Saa hvis ikke du har en session, saa er du ikke logget ind.
Avatar billede markus-king Nybegynder
25. november 2012 - 20:30 #2
Det tænkte jeg umiddelbart også.

Jeg kan dog ikke "navigere" rundt på siden uden at den logger mig af. Med andre ord, efter den logger mig ind så kan jeg ikke bruge en anden kommando til at hente info fra siden - den vil simpelthen betragte mig som logget ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 20:42 #3
gemmer du session cookie og sender den med de efterfoelgende requests?
Avatar billede markus-king Nybegynder
25. november 2012 - 20:54 #4
Du kan se et lille udsnit herunder:

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "URL");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POST, 1);
curl_setopt ($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "username=$username&password=$password");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, "cookies.txt");
curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

$login = curl_exec ($ch);
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 21:52 #5
hvad faar du retur og hvad er der i cookies.txt og faar du sendt naeste request med den?
Avatar billede markus-king Nybegynder
12. februar 2013 - 00:17 #6
Du skal være velkommen til at poste et svar.