Avatar billede azcii Nybegynder
24. november 2012 - 13:18 Der er 1 løsning

Brug af Replace i asp:GridView

Lad mig først sige at jeg har meget lidt erfaring med ASP.NET

Min GridView indeholder 2 ting fra en MSSQL database:
1. description (eks: "engang for [YEAR]år siden")
2. year (eks: "57")

Jeg ønsker at erstatte [YEAR] fra "description" med "year" inden teksten vises i min GridView. (eks: "engang for 57år siden")

Jeg er indtil nu kommet frem til dette, men kan ikke finde ud af hvordan jeg får fat på "year" så jeg kan bruge den.

protected void GridView1_RowDataBound(object sender, GridViewRowEventArgs e)
{
    GridViewRow row = e.Row;

    if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
    {
        row.Cells[0].Text = row.Cells[0].Text.Replace("[YEAR]", "");

    }

Jeg har også overvejet om jeg kan lave min replace direkte i udtrækket fra Database istedet for, men der er jeg endnu mere på bar bund.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede azcii Nybegynder
24. november 2012 - 14:04 #1
Jeg løste problemet i SQL udtrækket istedet, svaret kan findes her: http://www.eksperten.dk/spm/972783