Avatar billede CodingJoe Nybegynder
24. november 2012 - 12:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forsøger at bruge robocopy til at kopiere en enkelt fil fra en mappe til en anden mappe

Jeg forsøger at kopiere en enkel fil fra en mappe til en anden mappe:

Men jeg får en:
ERROR : Invalid Parameter #3 : "xxxx"

Min kommando ser følgende ud:

robocopy C:\Min Mappe\Projekt1\bin\Debug C:\Min Mappe\Projekt2\bin FlytDenne.dll

Den fejler. Iøvrigt vil jeg gerne helst skrive relativ stier, så jeg undgår at skrive: 'C:\Min Mappe\'.

Er der en der kan hjælpe med at fortælle mig, hvad jeg gør forkert?
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. november 2012 - 13:23 #1
Der er ikke noget i vejen for at du blot benytter relative stier. Men fejlen i ovenstående ligger i at du har mellemrum i filnavnet, for hvordan skal programmet vide hvornår du så begynder at skrive det næste filnavn?

Benyt "-tegn rundt om hvert filnavn, så er syntaksen på plads. Så kan du bagefter vælge at lege med relative filnavne:
robocopy "C:\Min Mappe\Projekt1\bin\Debug" "C:\Min Mappe\Projekt2\bin" FlytDenne.dll

Og så skal du nok lige kigge efter om navnene står korrekt.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
24. november 2012 - 16:23 #2
Hvis du fortæller mig, hvordan jeg kan benytte mig af de relative stier, så løser mellemrums delen sig selv. Jeg har i mit tilfælde desværre ingen mulighed for at rette i min sti, hvor der er mellemrum i.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
24. november 2012 - 17:04 #3
http://eyeung003.blogspot.dk/2009/11/visual-studio-post-build-event-to-copy.html
Som ovenstående men blot robocopy istedet for xcopy.
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. november 2012 - 22:46 #4
Det burde skam også virke med anførselstegn, bare sæt dem rundt om det, som det står nu:

robocopy /y "$(ProjectDir)$(OutDir)$(TargetFileName)" "$(SolutionDir)GAC\"

Det er den rette måde at gøre det på. Ellers laves relative stier, blot ud fra:
robocopy /y "mappe\undermappe\fil.dll" "output\"

Igen er det dog en fordel at bruge anførselstegn, men prøv at se om det øverste ikke virker
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
25. november 2012 - 19:04 #5
Har prøvet at bruge xcopy, hvor det virker helt fint.
Ved at erstatte xcopy med robocopy får jeg en fejl: exited 4 fejl.
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. november 2012 - 11:43 #6
Prøv at skrive til en log fil, så skulle du gerne få mere information:

robocopy C:\Min Mappe\Projekt1\bin\Debug C:\Min Mappe\Projekt2\bin FlytDenne.dll "/log:C:\Min Mappe\log.txt"

Eventuelt prøv at angive en anden placering end "Min Mappe"
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
11. januar 2013 - 23:15 #7
Jeg kan ikke huske, om jeg fik det til at virke.

Men smid alligevel et svar ind.
Avatar billede moddi100 Seniormester
13. januar 2013 - 14:42 #8
Ehm ja