Avatar billede WAMSLERS Nybegynder
23. november 2012 - 19:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Parsing en XML i PHP

Håber nogen kan hjælpe!

jeg sidder og skal parse en XML - men den bliver udskrevet på en lidt speciel måde:

<root>
  <child>
    <child2 code="xxx" desc="yyy" rate="123"/>
    <child2 code="xxx" desc="yyy" rate="456"/>
    <child2 code="xxx" desc="yyy" rate="789"/>
  </child>
</root>

Hvordan kan jeg hente informationerne ud fra "code", "desc" og "rate". Jeg håber det kan gøres i PHP så jeg kan få PHP til at udskrive en nu XML efter min egen opsætning (så den bliver mere klassisk).
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2012 - 20:16 #1
http://www.eksperten.dk/guide/1263

gennemgaar hvordan du kan parse XML i PHP paa forskellige maader.

Jeg gaetter paa at Simple XML er bedst for dig.
Avatar billede WAMSLERS Nybegynder
23. november 2012 - 20:52 #2
Det virkede - var lige hvad jeg havde brug for. Mange tak for hjælpen og hurtig svar:)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. november 2012 - 21:48 #3
saa smider jeg et svar