Avatar billede sognefogeden Nybegynder
22. november 2012 - 22:20 Der er 9 kommentarer

Hvilket grafikkort skal man købe..

Hej Eksperter

Min Pc er efterhånden lidt halv gammel..

Men jeg synes ikke, at jeg har råd til en helt ny, så overvejer og købe et nyt grafikkort ofr at forlænget "holdbarheden" lidt..

Men hvad skal jeg købe? Har 1200-1500 kr. til projektet.

Bundkort: Gigabyte GA-X38-DS5 med 4 GB ram og 580W strømforsyning.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2012 - 22:56 #1
Og de fleste her på eksperten.dk vil nok gerne vide, hvilket grafikkort du har nu, så vi kan se, om hvad vores forslag skal sammenlignes med :-)

Og, det allervigtigste er, hvad grafikkortet skal bruges til. Hvis det er spil, vil der dukke forslag ef en bestemt type frem, hvis det er videoredigering eller billeder, vil der sikkert være andre forslag. I andre tilfælde vil du få at vide, at et nyt grafikkort ikke vil resultere i mærkkbare forskelle :-)
Avatar billede sognefogeden Nybegynder
22. november 2012 - 23:29 #2
HeHe.. Fair nok! :-)

Jeg bruger pt. et GeForce GT 520

Og det skal primært bruges til spil!

90% World of Warcraft, men skal gerne kunne trække Hitman Absolution sådan rimeligt..
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2012 - 23:59 #3
Spil er ikke det, jeg kender mest til, så jeg vil lade andre arbejde videre på dit problem :-)

Men prøv at kigge på grafikkort i linket her:

http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.aspx?nf=price%3a%5b1200%3b1500%5d%c2%a7strmatrix1%3a%5e%22PCI+Express+2.0+x16+%c2%a40.0000000000%22%24%5bMultiValSep%5d%c2%a7&qt=Fql
Avatar billede kimtheman Novice
23. november 2012 - 10:33 #4
Går ud fra dette er dit bundkort:
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2672#sp

Her kan du se placeringerne på diverse grafikkort (Har selv et GeForce GTX 570, der kører rigtig fint)

Her kan du se de grafikkort du kan få til 1200-1500kr:
http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.aspx?nf=price%3a%5b1200%3b1500%5d%c2%a7&qt=Fql

Her er der en side hvor de bedste er delt op i priser (Priserne er nok generelt faldet for de fleste af dem. Men tryk da på linket tjek pris):
http://www.tomshardware.dk/artikler/artikel.cfm/de_bedste_grafikkort_til_prisen_maj_2012/4
Avatar billede sognefogeden Nybegynder
23. november 2012 - 11:50 #5
Jeps, det er præcis det bundkort!

Ifølge de 2 links, er det bedste kort til prisen, GeForce GTX 560.

Så nu ser jeg, hvordan mit nuværende kort klare Hitman i weekenden og ellers må det blive GTX 560. Hvis der ikke kommer et bedre bud før..
Avatar billede kimtheman Novice
23. november 2012 - 12:32 #6
Tror du skal vælge GeForce GTX 560 Ti, frem for bare GeForce GTX 560.
Avatar billede kimtheman Novice
23. november 2012 - 12:33 #7
Ja og point mæssigt kan du jo se hvor de kort ligger frem fra det du bruger nu...
Avatar billede ntholm Nybegynder
02. december 2012 - 15:44 #8
Jeg kan helt klart anbefale GeForce GTX 560.. Helst TI udgaven hvis du har pengene..

Ellers så gå et trin ned og køb et GeForce GTX 550 TI. Hvis du vil følge med tiden - så ville jeg ikke købe noget dårligere.. ;-)
Avatar billede ntholm Nybegynder
02. december 2012 - 15:48 #9
Jeg har selv 2xgtx 560ti i SLI - og GTX 560 TI er bedre end almindelig GTX 560.

Vær opmærksom på at producenterne ofte laver flere udgaver af samme kort - hvor de har overclocket kernen til forskellige frekvenser. Her kan det godt betale sig at tage den billige, hvis man kan finde ud af at overclocke det selv ;-)