Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
22. november 2012 - 19:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve på tekst

Hejsa.
Jeg har et spørgsmål som sikkert er simpelt for jer der kan finde ud af det. Jeg vil lave så man kan sende en mail hvor emnefeltet er udfyldt og hvor der står en kort tekst i mailen. Det har jeg på plads, men jeg kan ikke få den til at skrive teksten på siden med hvid skrift. Hvad går der galt?

<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister
&body=Hej%20med%20dig" title="Send email"<p style="#ffffff">Klik for at sende en mail.</p></a>

Håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. november 2012 - 20:05 #1
måske?
<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister
&body=Hej%20med%20dig" title="Send email"<p style="#ffffff">
<font color="#FFFFFF">Klik for at sende en mail.</font></p></a>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2012 - 20:11 #2
eller sådan, her vist med rød skrift (jeg har hvid baggrunds farve på min side)

<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister &body=Hej%20med%20dig" title="Send email"> <p style="color:#FF0000" >Klik for at sende en mail.</p></a>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2012 - 20:12 #3
men overvej at bruge CSS istedet, og sette en class på din mail tekst
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
22. november 2012 - 20:12 #4
Det var lige det der skulle til :-)
Skriver du et svar så du kan få dine point?
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
22. november 2012 - 20:20 #5
ronols: CSS og class på mail tekst.
Nu er vi ude i noget hvor jeg ikke lige er helt med :-)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2012 - 20:31 #6
du kunne til dels bruge den løsning som poko1 gav din, men vær opmærksom på det er forældet, så den vil jeg ikke anbefale

<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister &body=Hej%20med%20dig" title="Send email"> <p> <font color="#FFFF00">Klik for at sende en mail.</font></p></a>

The <font> element is deprecated in HTML 4.01.
HTML <font> Tag. Not Supported in HTML5.

jeg ville foretrække denne løsning

<style type="text/css">
.maillink{
    color:#FF00FF;
}
</style>
<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister &body=Hej%20med%20dig" title="Send email"> <p class="maillink">Klik for at sende en mail.</p></a>
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. november 2012 - 20:57 #7
#6 er rigtig jeg hører til blandt pionererne og det var det første der faldt mig ind,
Avatar billede TommySimmenaes Nybegynder
22. november 2012 - 21:13 #8
Som du kan se har jeg accepteret dit svar. Det virker også som det skal.
Jeg er dog lige lidt nysgerrig på hvad forskellen er, og hvad betyder det med class på mail tekst?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
22. november 2012 - 21:39 #9
hvis du laver en HTML mail serverside, skal du bruge det som jeg skrev i #2, men det er ikke aktuelt da du bruger brugerens egen mail client
ref http://www.activecampaign.com/email-design-guide/

Do not use CSS classes - always use inline CSS
Many email clients do not support CSS classes. Instead of declaring CSS classes you should use inline CSS. An example would be <div style="color:#cccccc;">content</div> instead of <div class="cssclassa">content</div>

hvad hvis brugeren ikke har en mail client installeret ??
du bør tænke over at lave en form mail på din side

>Jeg er dog lige lidt nysgerrig på hvad forskellen er, og hvad betyder det med class på mail tekst?
ved at anvende class, gør du din code overskuelig og nemmere at vedligeholde, genbruge, og man ligger ofte CSS og JS ud i externe filer, så HTML siden er "ren".
ved at have dine CSS / JS filer externe, kan de deles på tværs af dine sider, lærer du senere
Avatar billede olebole Juniormester
22. november 2012 - 21:50 #10
<ole>

Jeg er ked af at sige det, men løsningerne er ikke valide. Et A-element kan ikke indeholde et P-element - og sådan var det også 'i pionertiden'  *o)

Sådan kan det gøres, så koden er valid, og man er sikker på udfaldet:

<style type="text/css">
.maillink{
    color:#FF00FF;
}
</style>
<a href="mailto:xxx@xxxx.dk?subject=Vedr.%20De%20glade%20motorcyklister &body=Hej%20med%20dig" title="Send email">
    <span class="maillink">Klik for at sende en mail.</span></a>

/mvh
</bole>