Avatar billede dezigner Nybegynder
10. august 2001 - 21:58 Der er 13 kommentarer

javascript MENU

ER der nogen der kan lave en menu ligesom den er findes på:

http://onsideligaen.swush.com/

plus en feature mere, hvis den dropdown menu der kommer frem (ved mouse over) ruller ned stille og roligt....

Avatar billede engrob Nybegynder
10. august 2001 - 22:06 #1
Thomas Brattli kan. www.dhtmlcentral.com
Men den er ikke særlig god den der på http://onsideligaen.swush.com/
Avatar billede dezigner Nybegynder
10. august 2001 - 22:14 #2
Jeg synes nu den er meget pæn den på http://onsideligaen.swush.com/

på dhmtlcentral er der en menu med transparent baggrund i mneuen????
Avatar billede engrob Nybegynder
10. august 2001 - 22:17 #3
Eeh, det sidste der. Er det et spørgsmål? Nå, men prøv at se her http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/examples/withoutframes/menu14.html
Der en en menu med transparent baggrund. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg ikke selv kan få den til at virke, men det er sikkert fordi det er en dårlig menu.
Du kan se hele oversigten her http://www.dhtmlcentral.com/coolmenus/examples/
Avatar billede roenving Novice
10. august 2001 - 23:10 #4
>>dezigner 10/08 2001 22:14:05
Hvilken browser bruger du til at se det i ?-]

Den menu du finder på onsideligaen *er* simpelthen Thomas Brattli\'

-- såvidt jeg husker har han inkluderet en parameter til at lave den gennemsigtig -- hvis ikke, kan den tilføjes ret nemt, det er background, det handler om !~]

hth
jes
Avatar billede dezigner Nybegynder
10. august 2001 - 23:39 #5
Jeg bruger ie 5.00

ved du hvilken parameter man skal tilføje og kan du gøre det????

Avatar billede dezigner Nybegynder
11. august 2001 - 00:04 #6
Kan du også lave den fade effekt der er på http://onsideligaen.swush.com/ menu\'en????
Avatar billede roenving Novice
11. august 2001 - 00:10 #7
Fade-effekten ligger i:

function openMenu(a) {
    if(menuopen!=0 && menuopen!=a)
        if (document.layers)
            eval(\"document.layers.menu\" + menuopen + \".visibility=\'hide\';\");
        else if (document.all) {
            setTimeout(\"fadeMenu(\" + menuopen + \",\" + alphaInit + \")\",alphaTime);
            //eval(\"document.all.menu\" + menuopen + \".style.visibility=\'hidden\';\");
        }

    if (document.layers)
        eval(\"document.layers.menu\" + a + \".visibility=\'show\';\");
    else if (document.all) {
        eval(\"document.all.menu\" + a + \".style.filter=\'alpha(opacity=\" + alphaInit + \")\';\");
        eval(\"document.all.menu\" + a + \".style.visibility=\'visible\';\");
    }
    menuopen = a;
}

Jeg har ikke lige haft tiden til at kigge det ordentlig igennem ... såeh .

www.dhtmlcentral.com

det er simpelthen cool, så prøv at søg !!~]

http://www.dhtmlcentral.com/forums/forum.asp?FORUM_ID=2&CAT_ID=1&Forum_Title=CoolMenus

hth
jes
Avatar billede roenving Novice
11. august 2001 - 00:12 #8
Ups ...

Det her hørte selvfølgelig med:

function fadeMenu(a,alpha) {

    if(alpha<=0) {
        eval(\"document.all.menu\" + a + \".style.filter=\'alpha(opacity=0)\';\");
        eval(\"document.all.menu\" + a + \".style.visibility=\'hidden\';\");
    } else {
        eval(\"document.all.menu\" + a + \".style.filter=\'alpha(opacity=\" + alpha + \")\';\");
        alpha -= alphaFade;
        setTimeout(\"fadeMenu(\" + a + \",\" + alpha + \")\",alphaTime)
    }
<=;-}
Avatar billede engrob Nybegynder
11. august 2001 - 01:20 #9
Jeg tror ikke den på onsideligaen er Thomas Brattli\'s. På alle scripts på dhtmlcentral er der sådan et browsertjek til en masse browsere og platforme, og den på onsideligaen virker kun i ie.

dezigner>>Kunne du ikke bruge noget af det på dhtmlcentral?
Avatar billede dezigner Nybegynder
11. august 2001 - 11:49 #10
Der er point til den af jer der kan give mig hele kilde koden til menuen,med fade effekten og transparent effekten osv..

og det skal ikke være koden fra http://onsideligaen.swush.com/
da der er copyright på deres kode...
Avatar billede engrob Nybegynder
11. august 2001 - 12:32 #11
Du kan sikkert godt få lov til at bruge deres menu, hvis du spørger dem.
Avatar billede dezigner Nybegynder
12. august 2001 - 11:55 #12
JA, hvis jeg vil betale for den....
Avatar billede dezigner Nybegynder
18. august 2001 - 01:43 #13
Hmmm...er der ingen der kan hjælpe