Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 11:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Slet fra database

Hej med jer.
Jeg vil gerne masseslette fra min database, men kræver lige jeg kan se indlægget først. Har lavet et script hvor den skriver ud fra database og jeg kan slette, dog kun et indlæg ad gangen.

Nogen der kan hjælpe med at ændrer det til et "afkrydsningsfelt" så jeg kan krydse alle dem af der skal slettes og så trykke på en "delete" knap?

Har følgende kode:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
        <title>View Records</title>
</head>
<body>

<?php

        // connect to the database
        include('connect-db-pic.php');

        // number of results to show per page
        $per_page = 20;

        // figure out the total pages in the database

        $result = mysql_query("SELECT * From comment WHERE visnyhed = 3 AND billedekategori <> '' ORDER BY tid DESC LIMIT 30");

        $total_results = mysql_num_rows($result);
        $total_pages = ceil($total_results / $per_page);

        // check if the 'page' variable is set in the URL (ex: view-paginated.php?page=1)
        if (isset($_GET['page']) && is_numeric($_GET['page']))
        {
                $show_page = $_GET['page'];

                // make sure the $show_page value is valid
                if ($show_page > 0 && $show_page <= $total_pages)
                {
                        $start = ($show_page -1) * $per_page;
                        $end = $start + $per_page;
                }
                else
                {
                        // error - show first set of results
                        $start = 0;
                        $end = $per_page;
                }
        else
        {
                // if page isn't set, show first set of results
                $start = 0;
                $end = $per_page;
        }

        // display pagination

        echo "<p><a href='view.php'>View All</a> | <b>View Page:</b> ";
        for ($i = 1; $i <= $total_pages; $i++)
        {
                echo "<a href='view.php?page=$i'>$i</a> ";
        }
        echo "</p>";

        // display data in table
        echo "<table border='1' cellpadding='10'>";
        echo "<tr> <th>ID</th> <th>Overskrift</th> <th>Beskrivelse</th> <th></th> <th></th></tr>";

        // loop through results of database query, displaying them in the table
        for ($i = $start; $i < $end; $i++)
        {
                // make sure that PHP doesn't try to show results that don't exist
                if ($i == $total_results) { break; }

                // echo out the contents of each row into a table
                echo "<tr>";
                echo '<td>' . mysql_result($result, $i, 'id') . '</td>';
                echo '<td>' . mysql_result($result, $i, 'beskrivelse') . '</td>';
                echo '<td><a href="editpic.php?id=' . mysql_result($result, $i, 'id') . '">Edit</a></td>';
                echo '<td><a href="deletepic.php?id=' . mysql_result($result, $i, 'id') . '">Delete</a></td>';
                echo "</tr>";
        }
        // close table>
        echo "</table>";

        // pagination

?>
<p><a href="new.php">Add a new record</a></p>

</body>
</html>
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. november 2012 - 12:43 #1
Der skal lidt mere til, end den oprydning du er i gang med nu, før jeg gider hjælpe dig. Du er utroligt nonchalant med hensyn til dit brug af eksperten. Der er spørgsmål der er besvaret for over 2 år siden og først nu når du behøver hjælp, passer det herren at acceptere de svar der er kommet. Det er, efter min mening, utroligt dårlig stil, og du skal aldrig nogen sinde regne med hjælp fra min side. Så må du jo håbe at der er andre der ser gennem fingrene med din utrolige egoisme og ligegyldighed over for folk der prøver at hjælpe dig :o(
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 12:56 #2
Hehe sikke et svar.... Sur morgenurin i din cornflakes?
Jeg overlever skam nok hvis du ikke hjælper mig...
Bruger det bare kun i perioder herinde, derfor jeg ikke har slettet noget. Men da jeg gerne ville igang igen, så ville jeg naturligvis også rydde op. Og fordi jeg ikke har brugt det, har jeg dermed heller ikke ryddet op. Hænger lidt sammen.... ;-)
Før i tiden da jeg brugte det meget (hvor spørgsmålene er fra), der gik man ikke så meget op i det med at lukke spørgsmålene, derfor det ikke blev gjort. Ikke at det er nogen undskyldning, men det er bare grunden til jeg ikke har lukket dem. Er skam meget taknemlig for de personer der hjælper og det er super de gider bruge tid på det, men ligefrem egoistisk og ligeglad, det tror jeg nu ikke du skal regne med. Bare ikke noget der har været i mine tanker. Hjælper meget gerne igen, når folk hjælper mig.
Så please spar mig for sådan et indlæg, hjælper ikke en dyt alligevel. Kun på hvordan jeg minder mig om at livet er for kort til at være sur og frustreret over småting.
Men det skal nævnes for andre, at jeg er i fuld gang med at rydde op og det gør jeg selvom nogle hjælper eller ej. Jeg kunne som så mange andre bare åbne en ny konto og ingen ville ane en skid når jeg skulle have hjælpe næste gang, men vil nu hellere bare få ryddet op og bruge denne konto. Så masser af nye falske kontos, det er det eneste du får ud af indlæg som disse, hvis det er noget du har lavet flere af. Så selvom jeg ved hvad du mener og forstår din tanke, så forstår jeg ikke din måde at udtrykke dig på. Beklager.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2012 - 17:47 #3
<ole>

"Så selvom jeg ved hvad du mener og forstår din tanke, så forstår jeg ikke din måde at udtrykke dig på"

Du kan bare spørge, så er der sikkert rigtig mange, der gerne vil forklare dig, hvad du ikke forstår.

Nej, du er ikke igang med at rydde op. Du er bare ved at klappe dine tråde i uden ét ord - udover "lukket". Det er respektløst og arrogant!

Det passer ikke, hvad du skriver. Det har altid været regnet som dårlig stil, når brugere ikke forholdt sig egne tråde. Jeg har været bruger siden 99, så jeg ved det. Du har godt nok haft din bruger siden 2003, men har tydeligvis aldrig udvist interesseret for at bidrage til fællesskabet/formummet.

Jeg vil gerne medgive, at ord som 'egoistisk' og 'ligeglad' måske ikke er de mest rammende. På den anden side er Michael jo kendt som en høflig mand, så det kan tænkes, det er derfor, han ikke tager mere dækkende og stærke ord i munden.

Du har muligvis ret i, at indlæg som Michaels blot skaffer flere parallelle profiler og ikke får lukket gamle tråde. Det siger blot noget om det utroligt lave niveau for social adfærd, den slags brugere har!

"livet er for kort til at være sur og frustreret over småting."

Det har du helt ret i. Fuldstændig ligesom at det ikke betaler sig at spilde tid på visse småfolks kodeproblemer. I dit tilfælde har du nok ret i, at det ville være hensigtsmæsiigt at åbne en ny profil. Jeg er bare ikke sikker på, du evner at gøre det bedre med en ny - og derfor vil det nok ikke hjælpe stort på chancerne for at få hjælp.

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 22:18 #4
Har løst det selv, så lukker det her.
Og OleBole, du skulle bare vide... Så kan du tænke lidt over den.... :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 22:19 #5
Lukket
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2012 - 22:23 #6
Der er tydeligvis ting, jeg ved mere om end du, så jeg føler mig ikke fristet til at deltage i dine små julelege
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 22:26 #7
;-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2012 - 22:35 #8
Præcis, som han skrev: "Du har muligvis ret i, at indlæg som Michaels blot skaffer flere parallelle profiler og ikke får lukket gamle tråde. Det siger blot noget om det utroligt lave niveau for social adfærd, den slags brugere har!"
20. november 2012 - 22:53 #9
Ja, han stak af med halen mellem benene.  Det var måske også godt nok med den holdning han lagde for dagen.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2012 - 23:35 #10
Ja, ind imellem støder man ind i personer, man kun kan glæde sig over, ikke at skulle møde i den virkelige verden. Hvem har råd til at gå i byen med den slags ... eller for den sags skyld lyst?