Avatar billede geogun Nybegynder
19. november 2012 - 12:38 Der er 2 kommentarer

Få et Java Projekt til at vente på en knap i en Class

Hej

Jeg har lavet en række forskellige Class´
Det første er en bruger flade hvor der skal intastest en række værdier..  Der har jeg denne komando efter at have opsat hele brugerfladen men en knap (knap1) i bunden.

knap1.addActionListener(new ActionListener(){
/*Giver knapperne funktionen der er angivet i ActionPerformed */

public void actionPerformed(ActionEvent e){

/*Henter tekst fra felter*/
    String s1 = felt1.getText();    String s2 = felt2.getText();    String s3 = felt3.getText();

Når jeg så samler den i min main profil, køre den bare alle de ting jeg har sent der ind unden at vende på de intastede værdier
Bruger her denne kode

public class Algoritme {

    /**
    * @param args
    * @throws IOException
    */
    public static void main(String[] args) throws IOException {
        // TODO Auto-generated method stub

        InputInterface InputInterfaceObject  = new InputInterface();
/*Viser brugerflader og skriver en fil (inputdata.txt) med det indtastede */
        InputInterfaceObject.Interface();

        wirteToDeepdraw wirteToDeepdrawObject = new wirteToDeepdraw();
/*Indsætter data indtastet i brugerfladen i deepdraw.k filen */
        wirteToDeepdrawObject.ToDeepdraw();
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2012 - 00:55 #1
Det er umuligt at fejlsoege de kode fragmenter du har postet.

Proev og post noget komplet kode som viser problemet.
Avatar billede geogun Nybegynder
20. november 2012 - 09:07 #2
import java.awt.ComponentOrientation;
import java.awt.GridLayout;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.io.FileNotFoundException;
import java.io.PrintWriter;

import javax.swing.*;

public class InputInterface {

    public void Interface() {

        JFrame frame = new JFrame("Input");                     /*Oprette boksen med titel*/
        frame.setVisible(true);
/*Gør boksen synlig*/
        frame.setSize(650,350);
/*Diffiner størrelsen på boksen (Bredde, Højde)*/
        frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
/*Lukker boksen efter brug*/

        JPanel panel=new JPanel();                                /*Opretter panel*/
        panel.setLayout (new GridLayout(0, 4, 5, 10));            /*Indeler gitter (rækker,koloner hspace, vspace)*/

        JLabel labelmat=new JLabel("Materiale data.");
        JLabel space11=new JLabel("");     JLabel space12=new JLabel("");
JLabel space13=new JLabel("");
        JLabel label1=new JLabel("Indtast E-modul (I MPa):");            /*Diffiner labels, knapper osv*/
        final JTextField felt1 = new JTextField("2.100E+5");
        JLabel label2=new JLabel("Indtast densitet (I ton/mm^3:");
        final JTextField felt2 = new JTextField("7.85E-9");
        JLabel label3=new JLabel("Poissons forhold:");
        final JTextField felt3 = new JTextField("0.3");
        JLabel label4=new JLabel("Indtast deformationshærdnings koefficienten K (I MPa):");
        final JTextField felt4 = new JTextField("500.0");
        JLabel label5=new JLabel("Indtast deformationshærdnings eksponenten n:");
        final JTextField felt5 = new JTextField("0.25");
        JLabel label6=new JLabel("Indtast plan anisotropien:");
        final JTextField felt6 = new JTextField("kanIkkeFinde");

        JLabel labelpro=new JLabel("Proces data.");
        JLabel space21=new JLabel("");     JLabel space22=new JLabel("");     JLabel space23=new JLabel("");
        JLabel label7=new JLabel("Indtast modholderkraft (I N):");
        final JTextField felt7 = new JTextField("-10e3");
        JLabel label8=new JLabel("Træk dybte (I mm):");
        final JTextField felt8 = new JTextField("-35.0");
        JLabel label9=new JLabel("Friktion mellem værktøjs dele:");
        final JTextField felt9 = new JTextField("0.10");
        JLabel space1=new JLabel("");
        JLabel space2=new JLabel("");

        JLabel space3=new JLabel("");                            /*Laver et tomt felt*/
        JButton knap1=new JButton("Færdig");                    /*Laver knap*/
        JButton knap2=new JButton("cancel");
        JLabel labelok1=new JLabel("");

        panel.setComponentOrientation(ComponentOrientation.LEFT_TO_RIGHT);  /*Panelerne sættes ind på denne måde*/

                        /*Ligger label, kanpper osv ind i paneler*/
        panel.add(labelmat);panel.add(space11);    panel.add(space12);    panel.add(space13);
        panel.add(label1);    panel.add(felt1);    panel.add(label2);    panel.add(felt2);
        panel.add(label3);    panel.add(felt3);    panel.add(label4);    panel.add(felt4);
        panel.add(label5);     panel.add(felt5);    panel.add(label6);    panel.add(felt6);
        panel.add(labelpro);panel.add(space21);    panel.add(space22);    panel.add(space23);
        panel.add(label7);    panel.add(felt7);    panel.add(label8);    panel.add(felt8);
        panel.add(label9);    panel.add(felt9);    panel.add(space1);    panel.add(space2);

        panel.add(space3);    panel.add(knap1);    panel.add(knap2);    panel.add(labelok1);

        frame.add(panel);                                        /*Ligger paneler i boksen*/

        ;
        knap1.addActionListener(new ActionListener(){            /*Giver knapperne funktionen der er angivet i ActionPerformed */

            public void actionPerformed(ActionEvent e){

                                                                /*Henter tekst fra felter*/
                String s1 = felt1.getText();    String s2 = felt2.getText();    String s3 = felt3.getText();    String s4 = felt4.getText();
                String s5 = felt5.getText();    String s6 = felt6.getText();    String s7 = felt7.getText();    String s8 = felt8.getText();
                String s9 = felt9.getText();

                String fileName = "inputdata.txt";                            /*Opretter filen*/

                try {                                                    /*Spørger om adgang til fil*/

                PrintWriter output = new PrintWriter(fileName);         /*Forbereder at der kan skrives i filen og giver navn*/

                                                                        /*Det der skrives i filen*/
                    output.println("Alle de intastede data");    output.println(s1);
                    output.println(s2);                            output.println(s3);
                    output.println(s4);                            output.println(s5);
                    output.println(s6);                            output.println(s7);
                    output.println(s8);                            output.println(s9);

                    output.close();                                        /*Lukker for og sikrer at alle data kommer i filen*/

                } catch (FileNotFoundException b) {                        /*Benyttes hvis der ikke kan gives adgang*/
                    b.printStackTrace(); System.out.println("Fejl");
                }

                System.out.println("Filen inputdata.txt er nu oprette");                /*Udskriver tekst til skærm*/

                    }    });
        }

Det er min class

og men main er

import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.io.IOException;

public class Algoritme {

    /**
    * @param args
    * @throws IOException
    */
    public static void main(String[] args) throws IOException {
        // TODO Auto-generated method stub

        InputInterface InputInterfaceObject  = new InputInterface();         /*Viser brugerflader og skriver en fil (inputdata.txt) med det indtastede */
        InputInterfaceObject.Interface();

        wirteToDeepdraw wirteToDeepdrawObject = new wirteToDeepdraw();        /*Indsætter data indtastet i brugerfladen i deepdraw.k filen */
        wirteToDeepdrawObject.ToDeepdraw();

        runDyna runDynaObject = new runDyna();                                /*Køre prepost og beregne koppen */
        runDynaObject.dyna();

    }