Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
15. november 2012 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af Win7 til Win 8

Jeg overvejere lidt og opgradere til Win 8, men jeg tænker lidt om de programmer der normalt kører på en Win7 platform kan de kører på en win8 platform?

Og hvad med driverne kan win7 driverne bruges?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2012 - 15:42 #1
win 8 kører de fleste programmer
stort set
jeg lagde win 8 pro henover win 7 ultimate
mange af mine programmer tog den bare ikke med
dem kan man så installere igen
hvor godt er lige det Microsoft

defender der før var til at fjerne spyware og andet skrammel med er lavet om til et virus program - bare så du ved det

gå ind på dit bundkort hjemmeside og tjek ud om der er lavet drivere til det ellers glem det

men husk win 8 er er en VISTA klon
du skal deaktivere UAC
du skal deaktivere superadministrator konto
gør du ikke det kan den ikke køre spil

er du tilfreds med win 7 så bliv der - der er eplorer 10 på vej til den

ja smart er den men endnu en vista - lærte i slet ikke noget af det Microsoft

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2012 - 15:43 #2
Hvis man kigger efter i trådene heride for tiden ser man en del der omhandler fejl på de nye installationer af Windows 8
Jeg har personligt også overvejet det, men min pc er så gammel (fra 2005) at jeg ikke vil opgradere til Win 8 da jeg ar en formodning om at det vil give problemer.
I dit tilfælde er pc jo noget nyere (formodentligt) og hardware passer bedre til Win 8.
Personligt bryder jeg mig ikke om det nye layout i Win 8, men det er sikkert en smagssag.

Du skal i hvertfald køre en upgade advisor som vil fortælle dig om pc kan bruges med win 8 og om programmer understøttes.
Drivere skal der også nye til ja, men det vil advisoren også fortælle om de er understøttet.
Jeg prøvede en dansk version, men har kun kunnet finde denne her på engelsk:
http://www.pcadvisor.co.uk/downloads/3328755/microsoft-windows-8-upgrade-assistant/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2012 - 15:45 #3
#1 Det er også det jeg har hørt.
Win 8 er et tilbageskridt i forhold til Win 7.
Avatar billede 0o-mig-o0 Nybegynder
15. november 2012 - 15:51 #4
Ja okay, kan godt hører jeg måske bare skal holde mig til min win7 installation... og så vente og købe en tablet i det nye år :)

Sad lige og læse nogle anmeldelser og de var ikke just gode...
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2012 - 16:37 #5
selv eksperten er det kommet bag på at der udkom et nyt styresystem
der er endnu ikke oprettet en ny win 8 herinde

jeg har set den blå ring fise rundt mens der ledes fra mail til eksperten
skulle den ikke være fjernet Microsoft
hvorfor står der ingen steder det med defender  er lavet om ?????

jeg skriver på en win 8 pro 64 bit og er helt ærligt ikke imponeret over den
bevares den kører ligesom win 7 ultimate - ja så kunne jeg jo ligeså godt have sparet de penge
men ret beset kører den stabilt

så jeg vil teste den i flere måneder før den får den fulde dom

jeg havde forventet mig noget der bare hamrede derud af  - velsmurt uden de samme små skavanker de gamle systemer havde

hvorfor skal vi så igen deactivere dit og dat Microsoft

VI HAR IKKE BRUG FOR ALT JERES SKRAMMEL

vi vil bare have et velfungerende system der ikke hele tiden går ned uden nogen påviselige grunde

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2012 - 16:38 #6
det går godt
det skulle IKKE have været et svar