Avatar billede sorenmt84 Juniormester
13. november 2012 - 11:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sum af poster og top 3

Jeg har en tabel med et felt der hedder refbruger - hver gang en bruger besvaret et spørgsmål, bliver der oprettet en post i denne tabel med en reference til brugeren.

Jeg skal have lavet en top 3 over de brugere der har besvaret flest spørgsmål = har flest poster i tabellen.

Jeg har prøvet dette:
strSQL = "SELECT Sum(refbruger) from [sporgsmal_besvaret] where refbruger in (SELECT top 3 refbruger from [sporgsmal_besvaret])"

Men jeg kan ikke få det til at virke - udtrækket giver mig som sådan ingen fejl - men når jeg længere nede vil udskrive et felst fra tabellen rs("refbruger") får jeg denne fejl:
Antallet af argumenter er forkert eller egenskabstildelingen er ugyldig

Håber nogle kan hjælpe mig med hvad der går galt

Set rs =  Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
'strSQL = "SELECT top 3 * FROM sporgsmal_besvaret WHERE reflob = " & Request.QueryString("lob") & " and point = point_mulige order by tid_gennemfort asc "
strSQL = "SELECT Sum(refbruger) from sporgsmal_besvaret where refbruger in (SELECT top 3 refbruger from sporgsmal_besvaret)"

Set rs = Conn.Execute(strSQL)
if rs.eof or rs.bof then
else
response.write "<table width=""580"" cellpadding=""3"" cellspacing=""0"" border=""0""><tr><td colspan=""3""><span class=""us_sort"">Top 3 - Flest besvarede poster</span><hr /></td></tr><tr class=""bg_tabel1""><td width=""20""><b>#</b></td><td width=""400""><div style=""text-align:left""><b>Navn</b></div></td><td width=""200""><b><div style=""text-align:right"">Tid</div></b></td></tr>"
bg = int(0)
placering = int(1)
do until rs.eof or rs.bof
if bg = 0 then
bgcolor = "bg_tabel2"
bg = bg +1
else
bgcolor = "bg_tabel1"
bg = 0
end if
rs("refbruger")
rs.MoveNext
Loop
response.write "</table><br><br>"
end if
rs.Close
Set rs = Nothing
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
13. november 2012 - 13:40 #1
Jeg ville counte alle brugerenes besvarelser i et array og derefter sortere array efter værdi.
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
13. november 2012 - 15:31 #2
er ikke så stærk i array, kan du hjælpe med et eksempel?
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
25. august 2013 - 10:20 #3
Lige meget nu, så lukker ned..