Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 19:34 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

tegnet \")\" var ventet - hjælp

Hvad gør jeg ved denne sag. Jeg får fejlmeddelsen, men min evner i javascript er lig \"NULL\". så jeg håber sgu der er en der kan hjælpe :-)

<body onLoad=\"moveText(\'<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE> \');\">
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:00 #1
<body onLoad=\"moveText\"(\'<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE> );\">

ved ikke om det virker... du kan prøve... :)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:00 #2
skulle ha været et svar... :)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:02 #3
<body onLoad=\"moveText\"(\'<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE> \');\">

wps... kom til at slette et tegn... :)
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:11 #4
Nu er alt hvad jeg ellers laver dynamisk, men det kunne du jo ikke vide. Så teksten i der står var bare et eksempel på ngt. tekst der fremkalder fejlen.

Her er funktionen MoveText her hvis det kan hjælpe nogen :

function moveText(text) {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = text;
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:15 #5
er det løst - siden du har accepteret ??
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:16 #6
hmm... nej sorry... ved ikke hvad der er galt så....
du kom vist til at trykke på accept for tidlig...
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:17 #7
Det var ikke lige meningen at du(cc2000) skulle have pointene.
Let og elefant fejl 40 fra min siden af.

Skulle nogen have en løsning skal i nok point, hvis i vil.
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:17 #8
Nej det er ikke løst.... endnu...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:22 #9
du har nemlig et apostrof-problem !
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:22 #10
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:29 #11
(erikjacobsen) Okay, kan du hjælpe... Det skulle man jo tror med alle de point du har.. :-)
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:33 #12
function moveText(text) {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = \'text\';
}

function moveText(\'text\') {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = text;
}

kan også være sådan

function moveText(\'text\') {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = \'text\';
}

:) men er ikke sikker...
Avatar billede cc2000 Nybegynder
10. august 2001 - 20:35 #13
er begyndt at arbejde med php og mysql.. og det er næsten altid apostrofen der driller...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:39 #14
din funktion er ok, det er kaldet det er galt med  - kig lige selv på den
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. august 2001 - 20:39 #15
Det erikjakobsen siger er at dine apostroffer står forkert i

<body onLoad=\"moveText\"(\'<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE> \');\">

efter  onload=  skal der stå en streng der starter og ender med samme slags apostroffer. dvs
      onload=\"noget\"
eller  onload=\'noget\'
begge dele duer, men strenge slutter såsnart der er en apostrof af samme slags som den der startede strengen.

så prøv at fjerne \" imellem movetext og (, der skal alligevel slet ikke stå en apostrof der:

onLoad=\"moveText(\'<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE> \');\"

og det er vist alt hvad der skal ændres.

mvh JakobA

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:43 #16
Ikke helt jakoba. Tror du nu ikke det skal være:

onLoad=\"moveText(\'<TABLE BORDER=\\\'5\\\' WIDTH=\\\'80%\\\'><TR><TD width=\\\'33%\\\'> balbalbls</TD><TD width=\\\'33%\\\'> dfsa<br></TD><TD width=\\\'34%\\\'> <br></TD></TR></TABLE> \');\"
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. august 2001 - 20:46 #17
Ups nej. der er mere. for parameteren til funktion movetekst skal jo ggså være en lovlig streng,

Det er godtnok lovligt me enkeltapostroffer indeni hele onload strengen. men hvis parameterstrengen er omkranset af \'-er må der ikke stå \'-er inden i den.

medmindre vi escaper dem ved at skrive et \\-tegn foran ( \\ betyder det bogstav bagefter er kun et bogstav, ikke et specialtegn )

men den er der søreme mange af så vi bruger istedet \\ til at komme et par \"-tegn ind i strengen så den indre streng også kan være omgiver af \"-tegn:

<body onLoad=\"moveText(\\\"<TABLE BORDER=\'5\' WIDTH=\'80%\'><TR><TD width=\'33%\'> balbalbls</TD><TD width=\'33%\'> dfsa<br></TD><TD width=\'34%\'> <br></TD></TR></TABLE>\\\");\">

mvh JakobA
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:49 #18
(JakobA) Som du selv sige så slutter en streng når der enten kommer en \' eller \" alt efter hvad du er startet med. Mit problem er at jeg ikke ved hvad der står i strengen MoveText funktionen kalder.
(cc2000) Kender problemet fra ASP, som er det eneste jeg rigtig kender.
(erikjacobsen) funktionen ved jeg virker hvis der ikke er \' i. Men hvad skal jeg kigge på, jeg er totalt blank.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:50 #19
Når den er genereret kan du bare erstatte \' med \\\' og \" med \\\' i strengen. Hver
gang - da du jo ikke ved hvad den indeholder.
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 20:53 #20
(jakoba) Er der en funktion der kan finde ud af at escape en streng ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 20:56 #21
str_replace eller ereg_replace
Avatar billede brisom Nybegynder
10. august 2001 - 21:14 #22
Jeg tror jeg har styr på det nu...
nu ser min onload således ud. Men nu kan der godt nok ikke være gåseøjne i.

onLoad=\"moveText(\' <%=Replace(tekst, \"\'\",\"\\\'\" )%> \');
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. august 2001 - 21:24 #23
du skal nok også erstatte \"-erne. Hov, det var ikke PHP men ASP :)