Avatar billede geogun Nybegynder
12. november 2012 - 09:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrive til txt fil

Hej.

Jeg skal skrive nogle data jeg har fået fra et intastnings vindue, som er lavet i jave..

Vil gerne have mit program til at indsætte værdiener på bestemte pladser i en txt fil, da denne skal sendes videre og bruges af et andet program.

Daniel
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2012 - 12:43 #1
Som udgangspunkt kan du ikke skrive midt i en tekst-fil. Du kan skrive i enden af den. Eller du kan laese indhold og skrive en helt ny fil med aendret indhold.
Avatar billede geogun Nybegynder
12. november 2012 - 13:57 #2
Okay..

Den fil jeg har er på 1400 linjer ( Eller i hvertfald mange)
Jeg skal kun sætte noget ind 9 steder..
Findes der en komando der tillader mig at skrive flere linjer af gangen??
Ligenu bruger jeg det der kan ses neden for. ( kun et udsnit)
Men det er bare meget at skal indsætte hver linje en af gangen

PrintWriter output = new PrintWriter(fileName);

                output.println("*KEYWORD");
                output.println("$");
                output.println("$ UNITS:");
Avatar billede arne_v Ekspert
14. november 2012 - 20:35 #3
1400 linier er en meget lille fil.

Du skal nok kalde println per linie, men du kan vel bruge en loekke til at laese og skrive med.
Avatar billede geogun Nybegynder
15. november 2012 - 18:30 #4
Ja men bruger jeg en løkke så kan jeg vel ikke stoppe midt i og skrive noget ind??

Skal jeg så have flere løkker
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2012 - 18:41 #5
du kan godt have en if eller switch inden i en loekke
Avatar billede geogun Nybegynder
18. november 2012 - 18:20 #6
Okay mange tag.. smider du et svar så får du point
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2012 - 18:28 #7
svar